HDD-Kabel te kort

Status
Niet open voor verdere reacties.

cort

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Berichten
986
Ik heb zojuist een tweede HDD geinstalleerd.Voor het ogenblik heb ik hem nog niet gefixeerd.(hij hangt aan de connecties).Alles werkt normaal.

Nu wil ik hem op zijn plaats zetten,maar de kabel is te kort,ttz ; dvd is master en hdd slave,maar ik kom met mijn kabel niet tot aan de HDD.

Vraggje : mag ik de kabel omdraaien(stekker moederbord in DVD ??

Thanks
 
Als je een 40 aderige kabel hebt kan dat zonder meer, bij 80 aderige kabels is het zo dat de blauwe connector in het moederbord hoort.
 
hoi tiborv

ooit heb ik ook gedaan en heb er nooit problemen mee gehad of het echt goed is voor de pc weet ik ook niet
 
Het kan ook wel, maar niet alle kabels zijn gelijk, er zijn 80 aderige kabels waarbij in een van de aders een onderbreking zit (bij de blauwe connector). In dat geval schijnt het niet te kunnen.
 
Mijn kabel heeft twee zwarte stekkers.

Hoe zie ik het verschil tussen 40 en 80 aderig ?

Alvast bedankt
 
Ehhh, als het hele dunne aders zijn is het 80 aderig, zijn ze dikker (zoals bij de kabel van de diskettedrive) dan is het 40.
 
Heb kabel omgedraaid,MAAR het gaat niet.

Kan ik die tussenstekker zelf van plaats veranderen,of kan ik in de winkel een andere kopen?

Thanks
 
Heb je wel de kant met de apart gekleurde ader op de eerste pin gezet van de connectors (staat aangegeven).
 
heb de 80 ardige kabel ook om gedraait maar geen problemen hoor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan