HDD klikt bij zwaar gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendridevries

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2005
Ik heb sinds een maand een nieuwe hardeschijf ( 80GB ) als ik nu bij voorbeeld bestanden laat checken met bijv. quickpar dan gaat de hardeschijf soms klikken/tikken. dit doet hij alleen als ik de computer zwaar gebruik dus.:confused:

Dan zou ik snel backups maken en een nieuwe schijf kopen.
Je schijf gaat vrijwel zeker overlijden.

Op zich niet maar uitzonderingen zijn er altijd.
Je schijf hoort gewoon niet te tikken. Kunnen o.a. de lagertjes zijn.
Gewoon mee treug gaan, je hebt nu nog garantie.

hendridevries zei:
Ik heb sinds een maand een nieuwe hardeschijf ( 80GB ) als ik nu bij voorbeeld bestanden laat checken met bijv. quickpar dan gaat de hardeschijf soms klikken/tikken. dit doet hij alleen als ik de computer zwaar gebruik dus.:confused:

Je kunt het beste de tools hievoor bij de maker van de schijf ophalen en laten kontroleren hierdoor, ook S.M.A.R.T aanzetten in de bios en deze regelmatig uitlezen door b.v. Aida32 of Everest, mocht er een fout te zien zijn, de schijf met een uitdraai hiervan omruilen bij de leverancier.

Kan, maar een schijf die na een maand al tikt hoef ik niet te checken.
Ook ik ben door schade en schande wijs geworden.

Dat ik in het verleden ook wel eens gewacht heb met het vervangen van schijven die tikte ( bij mijzelf en anderen) en uiteindelijk te laat was en alles kwijt was!

Daarom zeg ik:

Ik ben door schade en schande wijs geworden.
Je kan de tests doen die Lange Pier aanbeveeld maar ik vind het persoonlijk overbodig!
Je schijf hoort niet te tikken.

Prima, dat hoort ook zo.
Inbouwen en je kan weer lekker je gang gaan :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan