hdd koeling?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkeenjij

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
hallo allemaal,ik wil graag mijn hdd 4 stuks beter koelen
hoe kan ik dit voor elkaar krijgen zonder teveel getob
ik heb deze kast
http://www.alternate.nl/html/produc...306/?tn=HARDWARE&l1=Behuizingen&l2=Midi+Tower

in de onderst 4 bays voor 3,5 inch zitten dan ook 3x sata hdd
2x 1TB 1x 640GB en nog een oude ide schijf van 240GB die ik gebruik als backupschijf
nou zou ik er eigenlijk een hdd koeler bij willen zetten maar volgens mij heb ik daar geen ruimte meer voor want alle bays zitten vol heb nog wel ruimte over in de 5,25 bays
iemand een idee
ik kan nl. de case fan front ook niet vervangen door een 120mm fan omdat daar geen schroefgaatjes voor in zitten
iemand een idee of oplossing hiervoor?:thumb:

op de onderste bays zit er al een koeler 120mm in
zal gewoon niet aangesloten zijn

@taniadipsy : mogelijk dat je de fans verwisselt? De kast heeft een 80mm aanzuigfan aan de voorzijde en een 120mm fan aan de achterzijde voor afvoer van warme lucht.

@ikkeenjij : de aanzuiging van koele lucht is derhalve gewaarborgd. Daarmee is nog niet gezegd dat de hdd's optimaal gekoeld worden. Je zou eens kunnen kijken wat er voor montage mogelijkheden zijn van een extra fan direct achter de hdd's. Deze zou dan de warme lucht direct vanaf de hdd's naar achteren blazen, richting de 'uitlaat'. Gelet op de vermoedelijke positie van de met de kast meegeleverde 80 mm (voorzijde) fan vermoed ik dat de airflow niet negatief beïnvloed zal gaan worden, immers de 80mm fan zuigt koele lucht aan en blaast deze (langs onderen ?) de kast in terwijl de door jou te monteren fan daarboven komt te hangen en de arme hdd's lucht eveneens naar achteren blaast, maar dan bovenlangs?

Een koelertje bevevtigen met een tierib wil soms wonderen doen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan