hdd kopieëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

poekie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Dag allen.

Ik heb 2 harde schijven. Op C staat w98, op D staat w2000. Is het mogelijk om C te formatteren en dan D in z'n geheel te kopieëren naar C, maar zo, dat alle instellingen bewaard blijven, en ik dus gewoon kan opstarten vanaf C. De reden is trouwens dat D niet zo betrouwbaar en langzaam is.

bvbd,

Arno.

Nee dat gat niet lukken omdat je het opstart gedeelte daarvan niet kan kopieren...

Maar misschien dat "ghost" of "PartitionMagic" uitkomst bied....

Nee, want je hebt een dualboot. Windows 2000 staat op d:, maar er staan op c: bestanden die windows 2000 nodig heeft om te kunnen opstarten. Dat zijn ntldr, ntdetect en boot.ini. Als je c: formatteert ben je die bestanden kwijt. Maar ook je master boot record wordt daarmee overschreven.

Dus 2000 heeft opstartbestanden op C geplaatst? M.a.w. als ik C formatteer kan ik sowieso niet meer opstarten? In 2000 bedoel ik dan.

Het probleem is namelijk dat alleen m'n externe cd-rom de 2000 installatie cd pakt. Ik moet dus een lopende windows hebben om 2000 op schijf C te krijgen.

Krijg je in het andere geval een foutmelding? Of wil de pc niet booten op de cd-rom?

Heb je in de bios, je cd-rom als 1e bootschijf staan?

Je kunt de windows 98 installatie upgraden naar windows 2000. Gebruik daarvoor het commando \i386\winnt32 als je in windows 98 zit.

Nou... hij leest hem gewoon niet, draaien... stop...draaien...stop...enz... Maar op m'n externe dus wel en zodoende heb ik via 98, 2000 wel kunnen installeren op m'n 2e hdd. Maar die is zo traag als wat, en oud.

Opgelost! Ik heb een orginele 2000 schijf en een kopie op een sony schijfje, die pakte m'n cd-rom niet. Maak ik een kopie op een hema schijfje, doet ie 't wel... als vanzelfsprekend.

Bedankt allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan