HDD met XP Prof. verplaatsen

• Onderwerp starter Onderwerp starter DN
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DN

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2001
Beste jongens en meisjes, weet iemand hoe dat moet: ik wil systeem HDD uit Pent.III overzetten (als systeem HDD) in een Pent.IV maar dan krijg ik tijdens opstarten een BLAUW scherm met idiootste meldingen die Windows kan bedenken, zo als: Windows is afgesloten om schade te voorkomen, test je HDD en ... en .. bla bla bla. Ik weet voor 101 % dat mijn HDD goed is. Dezelfde meldingen krijg ik ook als ik WIN in veilige modus probeer op te starten. Weet iemand oplossing of hebben jullie nog niet zo iets geprobeerd?? ¿¿¿

Nee, dat gaat ook niet. Je zal Windows toch écht op die nieuwe, andere XP schoon moeten installeren.

Groetjes,
Bennie

Komt waarschijnlijk door de hardware er omheen.
(moederbord enz)
Het beste is, naar mijn mening, windows volledig 'vers' er op te zetten.

was ik al bang voor. Bij-vraagje: als ik over die bestaande XP opnieuw XP installeer, ben ik dan alle emails en instellingen ( zoals lettertypen, brief-papier, images en die soort dingen van mijn email-prog) kwijt?

Over welke bestaande XP hebben we het nu? Is dat de "oude" of "nieuwe" PC?

Groetjes,
Bennie

bestaande XP op de schijf die in PIII zat en nu in P IV en die nu met de blauwe scherm komt

Maar als je die schijf weer terugplaatst in je oude PC? Krijg je dan weer foutmeldingen?

Groetjes,
Bennie

neeeeeeee, dan draai 't ie als zonnetje, geen problemen.

Dus? Maar? Je wilt nu XP toch weer opnieuw installeren? Of?

Groetjes,
Bennie

nog een keertje: ik wil die schijf met goed draaiende XP uit PIII als systeem schijf in P IV gebruiken. Probleem is dat XP in coma falt door nieuwe hardware en is niet intelligent genoeg om die nieuwe hardware te detecteren en installeren, ik zou XP op die schijf opnieuw kunnen installeren maar ben ik bang dat ik dan bepaalde instellingen en aanpassingen in aantal applicaties kwijt ben. Dat is probleem.

Je kan nog een ding proberen (geen garantie)
Hang de HDD in je oude pc maak daar je gehele apparaatbeheer leeg en sluit pc af.
Hang de HDD nu in de nieuwe pc, met een beetje geluk wordt er allemaal nieuwe hardware gevonden, met een beetje pech zit je met een harddisk die in geen van beide pc's meer werkt.

niet eens zo slechte idee maar dat ga ik pas in de weekend proberen, dan heb ik tijd genoeg om alles in oorde te maken als iets fout gaat (anders vermoord mijn lady me als ze over dag achter PC even niet kan)

Met win 95/98/ME gaat het perfect, weet alleen niet hoe XP erop reageerd.

weet ik ook niet, ik hou jullie op de hoogte, na deze weekend horen jullie van de klappen....

bedankt voor mee denken en tot de volgende keer

Ik heb dat truukje ook weleens geprobeerd met win2k en XP en dat is niet goed afgelopen. win9x kon dat heel goed aan maar dat is met de nieuwere OS'en wel anders.

Zorg in ieder geval voor een backup als je het gaat proberen

ik zal eerst op een andere schijf image van C maken en dan ga ik uitproberen, moet toch te doen zijn ( denk ik )

Kan je niet gewoon met de XP installatieCD opstarten en dan XP op deze HDD opnieuw installeren?
Joop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan