Hdd naar hdd klonen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de aanvulling. Heb even gekeken, maar is een usb 2.0 poort. Als ik dit niet had geweten, dan zou ik er uberhaupt niet aan denken dat het aan de usb poort zou kunnen liggen, dan had ik al gedacht dat ik iets verkeerds had gedaan :o
Maar daarvoor zijn er gelukkig slimme mensen die dat wel weten :D

Dit topic komt wel in mn favorieten te staan, voor het geval dat ik het nog een keer nodig zou hebben in de toekomst. Heb wel eens vaker iets succesvol met de computer gedaan, maar als je het dan vervolgens 3 jaar later nog een keer moet doen, dan is het enige wat ik kan denken dat het de vorige keer ook gelukt was....maar hoe?:shocked:

Ik wou even laten weten dat ik de harde schijf succesvol vervangen heb, absoluut zonder problemen. Hij pakte de externe schijf met backup direct, heeft ongeveer 30 min geduurd, en alles loopt, zelfs de netwerkinstelling voor de andere computers heeft hij alles nog. Nogmaals bedankt voor de hulp!:thumb:

Mooi dat alles goed is gegaan, bedankt voor de terugkoppeling en eerlijk gezegd had ik ook niet anders verwacht dan dat het goed zou gaan, met name omdat jij een goede systeemkopie had gemaakt.
Er zijn heel veel mensen hier op de Helpmij die d.m.v. allerlei exotische progjes van derden systeembackupjes van Windows adviseren en juist door het gebruik van software van derden lees ik regelmatig dat er problemen ontstaan bij het terugzetten van een systeemkopie.

Het is daarom eigenlijk al jaren een soort van stokpaardje van mij om hen ervan te overtuigen dat je voor een goede mirror / systeembackup / kopie van je hele systeem (net hoe je het beestje ook maar wil noemen) helemaal geen externe software nodig hebt. Windows heeft dat gewoon zelf aan boord en het werkt prima, mits je de juiste stapjes zet (denk aan het usb 2.0 / 3.0 verhaal en het hernoemen van kopietjes en even de concentreren als je aan het terugzetten begint, ic. de juiste opties aanklikt).

Enne, dat zelfs netwerkinstellingen etc. etc. correct zijn overgenomen, komt eigenlijk omdat het voor de systeemkopie niet uitmaakt dat het een compleet andere / nieuwe schijf is. De door jou gemaakte en teruggezette systeemkopie weet bij wijze van spreken niet eens dat 'ie op een andere hdd zit. Wat 'hem' betreft, is er eigenlijk niets veranderd. ;) :D

Misschien dat het handig is om 1x in de 3 (?) maanden nu een systeemkopie te maken? Wees er wel zeker van dat je systeem op het moment van maken van de systeemkopie, vrij is van fouten, geen virussen en / of malware bevat, !!!
Mocht je ooit door experimenteren met Windowsinstellingen en / of door het binnenhalen van een virus of andere ellende je systeem 'omzeep' hebben geholpen, dan ben je binnen no time weer online......... gewoon een / de laatste systeemkopie terugzetten.

Als je daarnaast 1x per X-weken je eigen documenten (Word, Excel, muziek, foto's etc. etc.) ook nog even backuppped, dan verlies je zelfs geen enkel eigen bestand bij toekomstige rampjes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan