HDD naar SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koos17

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Goedenavond,

Deze vraag is u vast vaker gesteld. Wat is de beste methode om Windows 7 Ultimate over te zetten van een HDD naar een SSD? Ik heb enkele dagen terug de Samsung 840 Evo 500GB gekocht en wil hier ook mijn OS op zetten. Bij de computer die ik heb gekocht zit standaard geen windows 7 CD, deze is voor-geïnstalleerd. Wat is de beste methode om Windows over te zetten van mijn HDD naar SSD?

In de gebruikershandleiding staat hoe het OS overgezet kan worden, dit moet via een SATA- USB kabel.. Die is helaas niet meegeleverd.

Bedankt,

Koos

Er zit toch kloon software van Samsung bij?
De SSD ernaast installeren en die software gebruiken, je hebt vast wel ergens een SATA kabel?

Dan alleen de SSD opstarten die dan aan de eerste SATA poort hangt, hang je later de huidige harde schijf er weer bij.

Bedankt voor jouw antwoord Lange Pier,

Als ik het goed begrijp installeer ik de software van Samsung en kloon hier Windows 7 op om vervolgens vanaf de meegeleverde CD-rom Windows 7 op de SSD te zetten? Een SATA kabel heb ik zeker nog liggen dus dat is het probleem niet.

Koos

Die SSD eerst erbij hangen en die software installeren en gebruiken, staat steeds bij hoe of wat, ook in de manual overigens.

tweede optie, naast het klonen & mocht je gewoon een licentiesticker op de behuizing hebben zitten: Je kunt Windows 7 gewoon legaal downloaden en activeren met jouw licentie.

Bedankt Kipje,

Betekent dit dat ik ook alle spellen opnieuw moet installeren e.d. Of installeer ik in dit geval alleen Windows 7 gewoon op de SSD?

Mvg,

Koos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan