Hdd naar ssd

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobvdijke

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2015
Hallo,

Ik heb 3 jaar geleden de HP dv6-6c12ed gekocht maar ik merk dat de opslag traag is geworden en ik wil er een Samsung 850 evo ssd 500 GB inzetten. Kan ik gewoon de hdd eruit halen en de ssd erin zetten?

Groetjes job.

Nee, dat kan niet zomaar. Op je harde schijf staat namelijk je besturingssysteem (waarschijnlijk Windows). Zonder een besturingssysteem valt er ook niets draaien op de computer.

Daarom heb je 2 opties:
  1. Het besturingssysteem & alle bestanden klonen van de HDD naar de SSD (een 1 op 1 kopie dus). Samsung levert hier software voor mee bij de SSD. Eventueel heb je hier een usb --> SATA kabel voor nodig, beide schijven moeten namelijk aan dezelfde computer/laptop hangen hiervoor.
  2. Een besturingssysteem schoon installeren op de SSD en daarna eventuele bestanden overzetten.

heb je de volledige installatie media van windows? overigens als je toch opnieuw begint kun je er net zo goed meteen gratis windows 10 op zetten

heb je de volledige installatie media van windows? overigens als je toch opnieuw begint kun je er net zo goed meteen gratis windows 10 op zetten

Voor een gratis upgrade naar win10 zal toch echt eerst win8 of win7 geinstalleerd moeten zijn.

Hoe doe je dat, windows 10 kaal erop zetten zonder key en activeren?
Zul je toch eerst een w7/8/8.1 erop hebben staan en dan updaten.

En wat zou er niet compatibel kunnen zijn..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan