HDD niet gevonden tjidens installltie W7

• Onderwerp starter Onderwerp starter fvds
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fvds

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Hallo,

Ik heb een asus N73jQ (I7 Q740).
Ik heb een vertex 2 ssd bijgeplaatst als 2e HDD.

Deze 2e HDD is wel te zien in de bios en in explorer.
Bedoeling is om een 2e W7 op deze 2e HDD te installeren.

Als ik opstart vanaf W7 installatie DVD, dan wordt alleen de eerste HDD gevonden waarop het 1e OS staat (W7 home premium).

Wie weet raad ?

Groet,
Frank

Hoi,
kijk eens of hij de schijf wél ziet als je de installatie vanuit je huidige OS opstart?

Hi Mik,
Dank voor je reactie.

Ziet ook de 2e HDD niet.

Groet,
Frank

Misschien moet je in het Schijfbeheer van W7 alleen maar een letter toekennen?

Beste mrHenkie en minal,

Als ik opstart via de 1e HDD, dat is de schijf (als 2e HDD) te zien.
Zowel in Explorer, bios als schijfbeheer.

De 2e schijf is dan geformateerd en benaderbaar (D schijf).

Tijdens een windows installatie van DVD, is de 2e schijf niet te zien.
(De 1e schijf is dan wel te zien, maar die wil ik niet overschijven.)
Ook heb ik intussen de 1e schijf er uitgehaald en op die plek de OZC Vertex 2 SSD geplaatst.

De windows installatie zegt dat dat er geen HDD stations zijn.

Blijft wonderlijk tot nu toe.

Groet,
Frank

Hi ronnie1,

AHCI is enabled.

I.v.m. W7 installatie is de CD/ DVD drive nr. 1 in de bootvolgorde.
Daarna blijkt tijdens de W7 installatie, dat de SSD niet voorkomt op de lijst van schijven waaruit gekozen kan worden om op te installeren (waarna ik de instal kan afbreken).

Groet,
Frank

Helder nu.
Toch dan eerst even je eerste vraag.
De HDD stond voor de SSD.
Ik heb dat zojuist even geprobeerd om dat om te draaien, maar dat geeft geen ander effect.

Dan je tweede vraag n.a.v. http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/660391-Vertex-2-ssd-zoek-na-firmwareflash

Er is daarna niets mis gegaan wat daarvoor wel goed ging.
Het is steeds zo geweest dat de SSD wel te vinden is als 2e (data) schijf.
De SSD was en is alleen niet te zien tijdens de W7 installatie, op het punt dat je de schijf moet aanwijzen waarop W7 te installeren.

Groet,
Frank

De SSD was en is alleen niet te zien tijdens de W7 installatie, op het punt dat je de schijf moet aanwijzen waarop W7 te installeren.
Dus ook niet met een losgekoppelde HDD ?

SSD boot drive not visible in my computer :
After you mounted the ssd in the pc case and attached the power and SATA cables, did you start the computer and immediately go into the system BIOS and make sure it is set to ACHI mode instead of IDE mode? In addition, did you check BIOS settings and make sure the ssd was designated as the boot/C: drive? Normally Windows will automatically follow the system BIOS settings.

http://www.tomshardware.co.uk/forum/274305-14-boot-drive-visible-computer

ronnie 1 bedankt voor het meedenken en het advies.

Omdat ik alles al heb geprobeerd, heb ik de schijf nog maar eens geformateerd …... en daarna een extra partitie op de schijf aangemaakt.
Dat laatste was een greep in je niks, maar daarna werkte het (je moet toch wat nietwaar ;-) )

Kan jij dat trouwens duiden ?

Groet,
Frank

Laatst bewerkt:
Ik heb maar wat gedaan en een partitie van 5GB van de SSD schijf afgenomen (en niet eens toegewezen o.i.d.)
Na installatie van W7 op de SSD heb ik het weer opgeheven, waardoor ik de volle ruimte van de 180 GB SSD weer beschikbaar heb.

De ssd als 1e in de bootvolgorde gezet en is nu C schijf.

Wonderlijk

Overigens had ik de andere schijf er even uit gehaald en zojuist weer terug geplaatst.
Als ik via een aangepaste bootvolgorde via die oude HDD opstart dan is die C schijf (maar dat is wel logisch).

(Op deze wijze zien de OS-en elkaar niet, want de MBR is door deze werkwijze niet aangepast.)

Laatst bewerkt:
Natuurlijk zijn we benieuwd naar jouw ervaringen betreffende de prestaties van de SSD als Boot Disk in Win 7. :)

first impression : super ! opstarten is seconden werk

Is een wonderlijk verhaal waarvan me de logica ontgaat, maar uiteindelijk werkt het nu. Zo zie je maar dat je soms gewoon moet experimenteren tegen alle logica in. :thumb:

Klopt Mik

Zit logischer wijs geen kop of staart aan.

Blijkbaar is er iets getriggerd door het aanmaken van die partitie.

Afijn, we hebben weer wat geleerd ... en jij ook bedankt nog

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan