hdd niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jarivd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jul 2013
ik heb kort geleden een nieuwe pc in elkaar gezet en alles verliep naar behoren totdat mijn pa 2 dagen later een externe harde schijf aansloot.
sinds dat moment leest mn pc de hdd niet meer. de ssd leest hij wel nog maar heeft een veel te klein geheugen wat mij betreft.
in mn schijfbeheer kan ik m niet vinden en mn bios leest mn hdd ook niet en ik heb hem ook al geprobeerd op een andere sata aansluiting.
mn externe harde schijf heeft prioriteit 2 gekregen en staat niet als verwisselbare harde schijf aangegeven, ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft.
ik heb een h77ma-g43 moederbord en een WD 1tb hdd.
ik hoop dat iemand weet of er nog iets anders is wat ik kan doen, ik hoop niet dat de schijf dood is want ik heb m maar 2 dagen gebruikt...

koppel even de rest los en laat alleen de HDD aangesloten. Gebruik hiervoor de kabel die nu aan de SSD zit, zodat je zeker weet dat je een werkende kabel gebruikt. Zie je de harddisk nu wel is het mogelijk een kapotte sata kabel. Zo niet dan kan het dat de hdd inderdaad overleden is.

Overigens zou dat niet vreemd zijn. Studies hebben aangetoond dat 80% van de harddisks die kapot gaat binnen 3 jaar, dat gebeurt in de eerste 1-2 maanden.

Dan hoor ik bij de overige 20%.
Ik heb nog nooit een defecte hdd gehad.
Ligt er een beetje aan hoe je met de hardware omgaat.
Plus een hdd kan ook softwarematig defect gaan.

Die begrijp ik niet :) je hebt nog nooit een defecte hdd gehad en je hoort bij de 20% ? Er staat dat ALS een harddisk defect raakt dat dat meestal in de eerste twee maanden is. Omgekeerd betekend dat, dat als je harddisk de eerste twee maanden niet kapot gaat, je een heel grote kans hebt dat hij het blijft doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan