HDD parkeert niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jensvde

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2010
Hallo allemaal,

Onlangs heb ik een Toshiba 4TB 7200rpm interne harde schijf gekocht. Nu merkte ik dat tijdens het afspelen van een film, deze om de zoveel seconden een schokkend geluid maakt, elke keer als het hdd lichtje brand. Het klinkt niet zoals normaal gegrommel maar echt brut en hard. Nu had ik de pc uit gezet, en de harde schijf uit de pc gehaald. Wanneer ik de harde schijf kantelde maakte hij een krassend geluid. Als je hem aan het omdraaien bent hoor je het ook.

Zou het kunnen zijn dat de heads niet geparkeerd zijn? Normaal doen alle nieuwe schijven dit toch automatisch?

Ook zijn de prestaties van de schijf slechts, gemiddeld haal ik 60-90 mb/s terwijl ik bij een wd red bijna altijd 140 mb/s haal (en die draait maar op 5400rpm). Het betreft een hele collectie films.

Alvast bedankt!

Jens

Hoi,

Echt bijzonder veel verstand van HDD's heb ik niet, maar schokkende, harde geluiden, en gekras lijkt me niet bepaald gezond klinken.
Gezien hij pas nieuw is, zou ik de hdd terug brengen naar de de winkel waar je hem vandaan hebt.

Het lijkt er idd op dat de schijf zeer binnenkort ermee stopt.
Eerst zo snel mogelijk belangrijke bestanden kopieren en dan terug naar de winkel of opsturen naar de fabrikant voor garantie.

Ik heb alles er af gehaald en heb hem terug gestuurd. Maar denken jullie dat ze hem zouden aannemen als defect? Smart zegt dat hij helemaal goed is maar hij word 55°C warm t.o.v de andere schijven 38-42°C warm worden. Want als ze daar de schijf uitlezen, kijken ze dan enkel en alleen naar wat smart aangeeft?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan