hdd probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter cort
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan is er nog een vrije partitie van 70GB over. Check dit via "Mijn Computer".
Eigenlijk moet XP op een partitie van ruim 2GB worden geïnstalleerd,
want daarmee start XP veel sneller op. De rest zou puur voor data bestemd
moeten zijn.

Dennis.

Nu ga ik slapen,kom morgen wel terug.

Bedankt allemaal

Geplaatst door cort
Ik heb hem eindelijk zover gekregen dat hij windows begint te installeren.

Ik heb een nieuwe partitie kunnen maken,mmar het vreemde is dat ik een hdd heb van 200GB en dat ik mijn partitie maar 130GB zie.

Vreemd niet ?
De andere 70 Gig zou hidden kunnen zijn maar dit is met PM wel weer te veranderen.

Geplaatst door cort
Ik heb een nieuwe partitie kunnen maken,mmar het vreemde is dat ik een hdd heb van 200GB en dat ik mijn partitie maar 130GB zie.
Installeer "Service pack 1", via de windows update.
Of kijk via deze computer>beheren>schijfbeheer of er nog ongepartitioneerde ruimte is.
Geplaatst door biertjuh72
PM is ook alleen maar te gebruiken als windows is geladen en aangezien dat nu niet het geval is bij u.
Partition magic hoeft niet vanuit windows.
Na de installatie van PM krijg je de mogelijkheid om "Rescue diskettes" te maken.
Hiermee kan je de pc laten opstarten en kan je partitioneren met PM.
Dit gaat natuurlijk alleen op als er een floppydrive aanwezig is.
Ik weet niet of je dit ook op een USBstick kan plaatsen en daarmee de pc te laten opstarten.
Als je die floppy's(2 stuks) hebt, kan je bij de installatie van een nieuwe hardeschijf, daar gebruik van maken.:)

zodra je sp1 van xp erop hebt staan, ziet hij de volledige schijf, heeft te maken met 48bit lba ondersteuning

Geplaatst door crash

Als je die floppy's(2 stuks) hebt, kan je bij de installatie van een nieuwe hardeschijf, daar gebruik van maken.:)
Maar floppy's kunnen dus niet gebruikt worden dus vandaar dat ik zei dat PM alleen werkt als windows erop staat.
Dat van die memory stick had ik nog niet aan gedacht maar dat word in de toekomst toch wel een handig stukje hardware.

Ok, dan gaan we hier verder.

Eerste probleem opgelost,nu nog het probleem van de kwijtgeraakte GB op mijn HDD

als ik partition magic start,zie ik mijn overige GB staan als unallocated.
Wat wil dit zeggen?

Geplaatst door cort
als ik partition magic start,zie ik mijn overige GB staan als unallocated.
Dat is goed.:)
Het wil zeggen dat de rest wel herkend wordt, maar nog niet gepartitioneerd is.
Je kan van de "unallocated" partities maken.

OK,is gebeurd en ik zie terug heel mijn schijf.

Hartelijk dank voor de hulp.Een geluk dat jullie er zijn.

Iemand zei dat de installatie van XP het best gebeurd op een partitie van 20 gb,zoja,wat zijn de voordelen?

Nogmaals bedankt

Geplaatst door cort
Iemand zei dat de installatie van XP het best gebeurd op een partitie van 20 gb,zoja,wat zijn de voordelen?
Ik hou zelf meestal een partitie van 5 á 10gb aan voor de Windows bij een ander.
Zelf heb ik een partitie van 5gb en zet minder belangrijke programma's op de D-schijf.
Virusscanner enz installeer ik op de C-schijf.
Het voordeel is dat je snel ff je C-schijf kan defragmenteren(kleine schijf).
Als je moet formateren, je alleen C hoeft te formateren.
Je downloads enz zet je op andere partities, zodat je deze kan houden, als Windows geformateerd moet worden.

Zeg Crach,

Staat er dan enkel XP op je kleine partitie,en al de rest zoals programfiles en dergelijke op een andere?

Geplaatst door cort
Staat er dan enkel XP op je kleine partitie,en al de rest zoals programfiles en dergelijke op een andere?
Nee ik heb XP en belangrijke programma's op de kleine partitie staan.
Met belangrijke programma's bedoel ik virusscanner, firewall, brandprogramma's en dergelijke.
Deze staan gewoon in de map C:\Program Files.
Programma's zoals Winrar, Powerdvd, Partition Magic, Winamp, enz zet ik op de D-schijf in D:\Program Files.
Zo hou ik de C-schijf zo leeg mogelijk en blijft Windows lekker vlot lopen.:)

Hou er wel rekening mee, dat als je de C-schijf moet formateren, je de programma's die je op de D-schijf installeert wel na de installatie van Windows opnieuw moet installeren.
Vaak worden er toch dingen op de C-schijf geplaatst.
Denk maar aan register verwijzingen enz.

PS het is Crash.:p

Niet 20GB, maar 2GB.

Nee, niet 20GB, maar ruim 2GB. Lees eventueel even terug.

Dennis.

Voordelen v.e. kleine partitie heeft Crash reeds uiteengezet. Daarmee start XP ook sneller op i.v.m. weinig defragmentatie, waardoor de access-time aanzienlijk wordt verkort.

Dennis.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan