HDD Repairen?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jerro

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2008
Hallo,

Heb hier de Maxtor Diamondmax 22 1TB HDD [intern] liggen.. en voor nog onbekende redenen kan ik niet bij mn data.. Vorige week oid had ik afentoe contact met mn hdd, bij Deze Computer kwam afentoe de D: schijf staan en kon ik gewoon mn programma's en muziek/filmpjes draaien.. Maar zo nu en dan valt ie gewoon weg, t liedje of filmpje stopt er mee, de D: schijf gaat weg in Deze Computer en bij Computer mangement staat de schijf ook niet meer.

Start ik de PC opnieuw op, heb ik m afentoe wel afentoe niet. Nu een week verder heb ik helemaal niets meer. BIOS ziet hem nog wel, maar computer management of de normale Deze Computer ziet niets meer.

Feiten:
#De schijf werkt nu niet, behalve in de BIOS.
#OS: Vista/XP werkt hij beide niet op. en heb het op verscheidene PC's geprobeert #programmatje "Recovermyfiles" zag de HDD wel, maar liep compleet vast toen hij ging scannen op de HDD.
#Ik heb al drivers opnieuw geinstalleerd en de nieuwste biosupdate gedaan.

Iemand een oplossing of een goed repair/recover programma? Ik weet dat de harde schijf defect is(!) Ik wil gewoon mn belangrijkste data terug (Belasting ****, documenten, emailfiles)

Bvd

Eigenlijk moet je altijd regelmatig een backup maken van belangrijke data.
Begint een HD kuren te vertonen, moet er zeker een lampje gaan branden om zo snel mogelijk een backup te maken
Is een HD eenmaal overleden, helpt een recovery programma niet.
De enige mogelijkheid is een speciaal bedrijf inschakelen die zonder garantie kan proberen data terug te halen.
Dit is meestal wel een erg dure oplossing.

Laatst bewerkt:
Wat je nog kunt checken is of je SATA kabel goed op het moederbord en in de HDD zit, voeding ook even checken. Je geeft aan dat de BIOS je disk wel ziet, dus lijkt niet op een kabel probleem maar dit kun je gemakkelijk even uitsluiten. Je kunt hem ook even op een andere SATA MB aansluiting zetten.

Idd, prijzen zijn magistraal hoog.

Hoorde laatst van iemand die geen back-up had gemaakt van zijn bestanden en deze absoluut terug wilde.

800 euro...

Maar klik eens op Start => Uitvoeren en typ dan eens "eventvwr.msc" in en kijk daarna bij Systeem of er geen foutmeldingen of waarschuwingen ivm je hd staan.

Het kan net zo goed een kleinigheid zijn, bv. SATA-kabel die slecht contact geeft ofzo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan