HDD staat op springen?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

argos50

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2001
Berichten
254
Goeiemiddag allemaal;

Een collega van me heeft me zijn pc gebracht omdat hij vlak voor opstarten de volgende melding krijgt;

SMART Failure Predicted on Primary Master Maxtor 5TO40H4.
WARNING: Immediatly back-up your data and replace your harddisk drive.
A failure may be imminent.

Nu heeft hij deze pc gekocht via het bedrijf van z'n vriendin (je weet wel zo'n project waarbij je een pc kunt kopen tegen een maandelijkse vergoeding). In het begin (pc is nu 2 jaar oud) heeft hij nog eens zo'n melding gekregen en heeft toen via dat bedrijf een nieuwe hdd gekregen. Na twee maanden kreeg hij wederom deze melding. Nu heb ik die hdd in mijn pc gehangen en ik krijg die melding niet. Nu heb ik vanalles geprobeerd om deze melding weg te krijgen; in bios SMART monitoring enable/disabled - geen verandering, Halt on All Errors/No Errors - geen verandering. HDD gedefragmenteerd, toen helemaal opnieuw geformatteerd (moest toch gebeuren) andere partities aangebracht maar deze veranderingen brachten allemaal niets op. Weet iemand hoe ik deze melding weg krijg? Nu moet hij steeds bij opstarten op F1 drukken voordat hij verder start.
Alvast bedankt;
 
Laatst bewerkt:
Maxtor geeft 3 jaar garantie op de PC.
Als de SMART dit aangeeft, dan kun je verwachten dat de PC idd op springen staat, dus backup en PC retour voor de garantie.

SMART
Een systeem dat de pc in staat stelt een op handen zijnd defect van randapparatuur, zoals de harde schijf te voorspellen. Deze techniek maakt het de gebruiker mogelijk om preventieve backups te maken van alle belangrijke gegevens voordat de schijf daadwerkelijk crasht.
 
Ok, maar waarom krijg ik niet dat bericht als ik die hdd in mijn pc stop?
 
Ik heb zo'n melding ook wel eens gehad (2 jaar geleden ofzo) en m'n HD werkt nog steeds goed. Weet niet of je die melding wel zo serieus moet nemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan