HDD te groot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmen__666

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Berichten
1.975
goeiedag.........

een nieuwe hdd die moet dienen als slave dan werkt ie prima!!! In het BIOS word ie gezien en ik kan er gewoon bestanden opzetten.

Maar GEEN OS !!!

Nu dacht ik ik hang hem master maar dan nog krijg ik 2000 er NIET op.

hdd is 30gig
in amd k6 200mhz

als ik de hdd in pIII hang lukt alles prima!!!

Ik installeer vanaf cd dan vraagt ie eerst formateren bla bla ja dus...dat lijkt goed te gaan.
Dan de ene keer mist ie geen bestanden en gaat het allemaal goed de andere keer mist ie 1 of 2 bestanden.

Na beide keren start ie op tot na het scherm met de F8 functie maar eindigt ie in een gevreesd blauw scherm.

(die melding volgt nog!)



wie o wie...........
 
Laatst bewerkt:
Hoe heb je de schijf aangemaakt in FDISK als Primairi schijf ?

Kijk daar eff wat voor een partitie dit is.
 
Heb je hem wel als Master er in gehangen, en NIET als Slave.
 
nope..........als master.


Ik ga het heel anders aanpakken wat ik ben het zat.Met pm een c en een d maken etc..........en dan win2000 op de D: partitie.

En dan gewoon die nieuwe als slave houden.........

wat een k.. fout melding.

bedankt toch maar en de groeten..........

Harmen
 
Cr rom speler blijkt niet combatible met de win2000 cd..........


probleem opgelost!
 
het kunnen verschillende dingen zijn,

het kan eraan ligge dat je misschien de pinnetjes achterin de HD de jumpers niet goed heb zitte, kijk daarom goed in de handleiding hoe je de jumpers moet neerzette,
verder moet je misschien je bios updaten, het kan zijn dat je bios niet meer als 20gb ofzo kan ondersteunen en dan geeft je HD fouten.

verder moet je bij de fdisk niet te groote partitie maken 5gb a 10 gb is genoeg voor xp dan.

verder moet je bij het formateren format C: /s doen, dat zorgt ervoor dat alle systeeem bestanden overgezet worden naar de C partitie na het formateren en het zorgt er dus voor dat er vanaf de C partitie opgestart kan worden.

Afz. SteZZz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan