hdd testen via bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

spieker12

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Hallo,

Kan je de hard disk van je computer controleren met behulp van je bios.
Mijn bios is van ami maar ik wil graag weten of dat kan en waar je dat moet doen.
heb namelijk een probleem mijn pc start niet op en ik krijg de melding schijfleesfou durk op ctrl alte dele om opnieuw op te starten. Daar reageert ie niet op

alvast bedankt,

Nee, met de XP cd opstarten, als je XP gebruikt, want dat lees ik nergens, naar de repairconsole gaan en daar een fixboot, een fixmbr en een chkdsk /r uitvoeren, om mee te beginnen, werkt hij nog niet, horen we het wel.

Overigens is denkelijk je toetsenbord stuk, er missen allemaal letters.

Ik heb windows xp maar ik kom niet in de repairconsol ik kan dus de dingen niet uitvoeren.
Hoe nu verder.

Wordt wel lastig zo, je kunt de schijf in een andere comp als slave erbij hangen, kun je hem daar controleren.

Welke foutmeldingen krijg je dan als je naar de herstelconsole wilt?

Of een UBCD brouwselen, en ervan opstarten, staan diverse tools op om de schijf te controleren.

Ik heb maar wat anders gedaan. Ik heb geprobeert om windows er opnieuw te installeren.
Maar dat gaat ook al fout. Hij geeft het volgende aan: Setup kan de partitie ( c ) niet formarteren. De schijf is mogelijk beschadigd controlleer of het station is ingeschakeld en correct is aangesloten op uw computer.

Ben bang dat de Hard Disk het gaat begeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan