Hdd-toren

Status
Niet open voor verdere reacties.

kompas

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Hoi,

Mijn vriendin gebruikt erg veel schijfruimte (fotograaf) Elk half jaar moeten we een nieuwe externe hdd kopen. Die stapelen zich nou aardig op. Nou wil ik een server maken of iets waar een hoop hdd's inzitten en die te benaderen zijn vanuit te werkpc. Zijn hier voorbeelden van. Moet het onder linux wat heb ik precies nodig?

Groet,
Kompas

Misschien heb je nog een computer op het bedrijf of thuis liggen, die wel aardig vlot is ( pentium 3 of 4 met 512 mb geheugen ofzo) koop er eventueel een Gigabit lan kaart bij en doe die erin. Zo heb je voor je netwerk een snellere dataverbinding voor het up en downloaden. Thuis heb ik zelf ook een server, pentium 4 1.5 ghz. Met 1024 mb geheugen en windows server 2003 NL op draaien, hier heb ik nog geen Gigabit lan kaartje erin maar gewoon een 100 mb kaartje maar dat werkt ook goed hoor.

Koop eventueel een dvd brander nog voor je pctje voor eventueel de foto`s erop te kunnen zetten.
Tegenwoordig hebben ze al 4 Terabyte in de winkel liggen. Koop hier 2 schijven van en je hebt genoeg voor al je foto`s. Zet er een OS op en maak er een thuis netwerkje van en deel je map. Zo kan je dus foto`s delen....

Je moet wel een computer hebben die bijvoorbeeld Sata ondersteund als de hardeschijf Sata is. Anders laat je informeren bij een computerzaak in de buurt, misschien heeft hij voor je nog een goedkoop ding voor je. Net wat je nodig hebt.

Heb zelf 500 gb erin zitten, en de rest van de machines zijn gewoon schoon, zodat alle data mooi op een server staat.

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan