HDD upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

doeskanakker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2010
Berichten
4
Hey,

ik heb nu een hdd in mijn syteem van ongeveer 6 jaar oud en begint sinds een paar dagen krassende geluiden te maken (dat is niet goed).
nu wil ik dus een nieuwe hdd in mijn syteem zetten maar ik wil wel al mijn bestanden behouden kan dit zo ja hoe ????.

mvg,

Michael
 
Welkom op Helpmij.

Als je toch gaat vervangen is een upgrade naar ssd de beste keuze. De capaciteit is meestal wel wat beperkter tov de prijs maar het is het overwegen waard.

Je hdd overzetten naar een nieuwe kan oa met easeus partitionmanager en soms ook met met de ssd of hdd meegeleverde software...
 
Ik wil inderdaad mijn harde schijf 1 op 1 overzetten misschien naar een ssd maar waarschijnlijk naar een grotere hdd als jullie tips hebben van een goede ssd of hdd met bijgeleverde software zou ik dat op prijs stellen
 
heb je veel opslag ruimte nodig?
Een ssd van 128 gb kost ongeveer 60,- van 256 gb 90,- en een hdd van 1 tb kost ongeveer 50,-.
Een ssd is wel veel sneller en als je er eenmaal een hebt dan wil je niet meer anders.
 
Qua opslag heb ik aan 500 Gb genoeg (meer is altijd welkom) ik heb zelf een jaar gelden een ssd cache van 32 gb gekocht. Misschien is een volwaardige ssd wel een betere optie ik een max budget van € 200 voor een nieuwe hdd of ssd en bijkomende zaken.
 
hier heb je een ssd van 512 gb voor 190,- ---> link
wat ook kan en ook wat goedkoper is is een ssd van 128/256 gb te nemen en een hdd van 1 tb dan dan gebruik je de ssd voor programma's die je vaak gebruikt en de hdd meer voor opslag van bestanden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan