HDD van TV wordt door windows niet gelezen/gezien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nodakear

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2010
Hallo,

Ik heb een HDD van een DMTECH TV aangesloten op de PC maar windows ziet een kleine partitie van 10GB terwijl de HDD 160GB groot is ongeveer. Na veel omzwervingen door windows heb ik gezien dat het grootste deel ervan geen NTFS partitie is. En dat is nu net het deel waar de bestanden op staan die ik eraf wil hebben. De TV kan het wel lezen, windows niet. Is er een manier waarop ik in windows toch die partitie kan lezen en de bestanden eraf kan halen? Dat zou mooi wezen.

Het is mij onbekend in welke vorm het gepartitioneerd is daar windows het niet weet en dus niet laat zien wat voor type het wel is.

Gaat niet werken: Uit copyrights overwegingen zijn partities/schijven van HDD recorders niet uit te lezen op andere apparaten.

Tijs.

Ja, zoiets had ik al verwacht. Naja, het was het proberen waard. Dan weet ik eerst weer genoeg. Bedankt.

Heel misschien is het toch een bekend formaat, maar dan zou je met een Gparted live-cd (of live usb-stick) de pc moeten opstarten, Gparted starten en dan die DMTech schijf selecteren. link
Mogelijk is de partitie toch een formaat waar Gparted wat mee kan (ext2, ext3, ext4 etc.), en dan zou je dan die moeten koppelen / 'mount'en binnen de Linux omgeving die je start met die live cd/usb-stick en dan de gegevens overbrengen naar de NTFS schijf van je pc (natuurlijk zul je dan eerst ook die partitie moeten mounten).
Is dan natuurlijk nog de vraag of het een bestands-formaat is waar je pc wat mee kan...

Blijft onverminderd dat ik het weinig kans geef (zie vorige posting).

Tijs.

Ik heb geen verstand van linux dus tenzij dat een soort linux windows omgeving is kan ik er denk ik niet veel mee. Maar ik ben ook al niet meer bij de HDD en TV en daar kom ik ook niet weer in de buurt van dus dit kan ik niet meer testen. Het was op me werk en normaal doen we meestal PC reparaties aldaar maar deze mensen hadden hun TV gebracht. Ik heb nu 3 week vakantie en ik denk niet dat ie daar 3 week blijft staan die TV hehe. Maar mochten we ooit weer es zoiets krijgen dan zoek ik deze post wel weer even op.

In ieder geval bedankt voor de moeite ^^

Als de harddisk niet onder Windows is ingedeeld en geformatteerd dan probeer ik Gparted als laatste stap. Blijkt dan m.b.v. Gparted niets te doen met die schijf, dan geef ik het doorgaans op.
Natuurlijk geldt dat extra voor gevallen zoals die van jou, waar zo'n hdd doorgaans niet leesbaar is omdat die afkomstig is uit een HDD recorder.

Graag gedaan m.b.t. de moeite/tijd. :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan