Hdd verplaatsen zonder inhoud verliezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paralova09

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 apr 2015
Hallo,
Er kwam mij laatst een vraag te boven en ik bleef ermaar aan denken dus ik dacht laat ik het eens vragen :D
Als je een hdd schijf hebt van bijv je pc en ik zou die ik mijn laptop doen (maakt niet uit of past gewoon voorbeeld) zou mijn software het dan nog blijven doen? Dus als ik windows en word op mijn pc heb staan en ik zet mijn hdd schijf in mijn laptop zou ik daar dan ook Windows en word op hebben staan of niet?

Het staat er wel op, maar werken gaat het niet. Dit komt omdat Windows bepaalde drivers inlaad tijdens het opstarten, iets wat fout gaat bij het veranderen van de daadwerkelijke hardware. Programma's zijn altijd gekoppeld aan de Windows tenzij het portable versies betreft.

Wat er op de schijf staat zal er op blijven staan, maar Windows zal in ieder geval niet werken. Tenzij je de schijf plaatst in een andere PC/Laptop met nagenoeg dezelfde hardware. Van Office verwacht ik ook niet dat deze dan nog zal werken, maar dan om de reden dat deze op een andere PC/Laptop is geactivereerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan