HDD vervangen door SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.

cadsite

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2008
Ik heb een vrij oud systeem (6 jaar) van HP, maar de grafische kaart is al vervangen (Quadro 600) en ook het RAM geheugen is al vervangen (nu 4Gb).
Er zitten 2 HDD's in van 500Gb. De C begint kuren te krijgen. Er is om de andere maand ongeveer een checkdisk nodig. Dan start de PC weer deftig op, maar ik vrees dat deze schijf op zijn laatst loopt.

Ik denk er aan om deze te vervangen door een SSD van 500Gb (of is het 480), maar weet niet zo goed hoe dit aan te pakken.
Er is geen ruimte meer in de kast, dus het zou echt een vervanging moeten zijn.

Iemand die me wat op stap kan helpen?
Zijn er speciale zaken waar ik op moet letten of zal elke SSD passen?

Alvast bedankt!

Elke SSD zal wel passen omdat die kleiner zijn dan 'normale' harde schijven. Eventueel kan je een beugeltje kopen (of een desktopkit van de betreffende SSD, daar zitten ze bij) om de SSD goed op zijn plek te houden, maar je kunt ook de SSD ergens vastplakken met een stukje tape. Er zitten namelijk geen bewegende onderdelen in, dus dat kan geen kwaad. Eigenlijk, als je een SATA-aansluiting vrij hebt op het moederbord, zal deze altijd wel passen omdat je hem dus overal vast kan plakken (wat wel iets minder deftig eruit ziet maar ach :P)

Ik adviseer overigens wel om een schone installatie te doen op de SSD. Windows stelt dan automatisch de paar dingen in die ingesteld moeten worden voor SSD's en dat geeft de minste complicaties.

Bedankt alvast.
Die schone installatie was ik van plan, in de 6 jaar is dit nog nooit gebeurd, maar wel al een upgrade van ME naar 7.
Kan ik gewoon de HDD eruit halen en vervangen door de SSD, Win7CD in de CD-rom en opstarten?

Ja, het advies is dan wel om tijdens de installatie enkel de SSD aangesloten te hebben, dan kunnen ook daar geen fouten mee gemaakt worden. Na de installatie kan je dan de andere harde schijf weer aansluiten.

E, C wilde je eruit halen omdat je die niet vertrouwde toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan