HDD vervanging advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonard0

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2003
Hey mensen, mijn harddisk houd het voor gezien naar een jaar. Nu vond ik m altijd al niet supersnel en nu wilde ik de capiciteit meteen verhogen. Dus dit lijkt me een goede gelegenheid. Nou vraag ik me af; Bij een normale pc steek je er zo een nieuwe HDD in, maar kan dit ook bij een laptop of werkt dit ingewikkelder? Heb een acer ferrari 3200 laptop. met een harddisk van 80GB 4200 rpm (Toshiba MK8025GAS 8kb cache)

Nu wil ik een Toshiba 100GB 5400 rpm 16kb cache en ik ga waarschijnlijk voor deze: MK-1032GAX. Heb mn hdd er al uitgehaald, maar kan ik m dan gewoon replacen met de nieuwe of moeten er dan nog aanpassingen worden gedaan in bios oid?

hier staan de hdd trouwens op een rijtje ( http://www.toshiba-europe.com/stora...=producttype&frame=content&model=&ptype=HDD25 )

Volgens mij ziet er nog garantie als je schijf maar een jaar out is.

humpe zei:
Volgens mij ziet er nog garantie als je schijf maar een jaar out is.

If the drive was installed in another device (e.g. PC, laptop, external case, MP3 player or other) when bought, the only way to get it repaired is through the manufacturer of this device.Please contact the device manufacturer to learn about their warranty rules and period and how to proceed.
Op toshiba website staat op onderdelen 1 jaar garantie. en ik heb de laptop ook met met 1 jaar garantie gekocht. Dus garantie zal het niet zijn lijkt me.
Maar ik ben eigelijk ook niet geïntereseerd in de garantie maar in de mogelijkheid van het hdd overzetten.

Ik vind dat wel erg kort, maar dan houd het op.

je moet even goed kijken naar de interface van je eigen HD(ATA,SATA etc.)komt dit overeen dan kun je gewoon een andere 2,5" schijf plaatsen.

Ik heb mijn schijf recentelijk nog vervangen zonder problemen.De schijf zit waarschijnlijk in een een frame/slee geschroefd welke je zo in de laptop kunt steken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan