HDD Verwijderd. Windows kan niet meer booten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjakie81

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2008
Berichten
8
Ik heb mijn tweede en derde HDD verwijderd van mijn systeem. Deze schijven heb ik direct aan mijn NAS gehangen, geformateerd en weer teruggeplaatst. Nu start Windows niet meer op. Hij geeft aan niet te kunnen booten. Ik denk dat op een van de schijven een bootsect bestand stond.

Weet iemand hoe ik Windows weer aan de praat krijg?
 
Nu niets eigenlijk. Er blijft een streepje links boven in beeld knipperen. Meer doet ie niet...
Als ik de geformateerde schijven loskoppel dan geeft ie aan: "reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key". Ik vermoed dus dat op c ook een bootsect bestand staat die verwijst naar een van de andere schijven, die nu geformatterd zijn.
 
Hmmmm. Ik denk eerder dat per ongeluk de systeemdisk met windows zelf geformatteerd is... Is daar een kans op dat zoiets gebeurd is?
Dat je veronderstelde dat de C: schijf met windows bleef zitten terwijl het een andere disk was (bij voorbeeld D: ) die in werkelijkheid bleef zitten?

Betekent hoogstwaarschijnlijk dat je je windows opnieuw moet installeren.

Kun je op de huidige C: schijf kijken of en welke software daar op staat? B.v. door hem tijdelijk in een andere pc te hangen?
Misschien - als je boot sector beschadigd is of zo - kun je met je windows cd/dvd als je daarvan start een herstel operatie uitvoeren?
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik heb redelijk wat verstand van hard- en software. Aan de C: schijf is niet gerommeld. Ik heb hem overigens al een keer opgestart gekregen met één van de schijven eraan toen ze nog niet geformatteerd waren.
 
Ik heb de schijf nu aan mijn laptop hangen. Alles is nog compleet en onaangetast. Op de c: staat: bootsqm.dat welke ik helaas niet uit kan lezen. Ik denk dat het met dit bestand te maken heeft. Ik heb namelijk onlangs Windows 7 geïnstalleerd. Daarbij is alleen deze schijf geformatteerd. De andere twee niet. Daardoor denk hij misschien dat er een dual boot aanwezig is door de bootsect bestanden op de andere schijven...
 
En kun je ook met de installatie cd/dvd een hersteloperatie uitvoeren?

Het zou idd kunnen dat de bootsector (deels) op een andere schijf terecht is gekomen... Dat zou met een herstel operatie recht gezet moeten kunnen worden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan