HDD weer bruikbaar maken voor PC-gebruik: hoe?

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik heb een HDD geformattteerd om via een Humax programma's op te nemen van een tv. ik wil deze nu weer geen gebruiken als opslagmedium voor mijn pc. ik heb deze, via usb-ingang, aangesloten op pc maar de HDD wordt niet herkend. ik kan dus ook niet formatteren en zo. hoe los ik dit op?

Ga in het configuratiescherm eens naar:
systeembeheer, computerbeheer, opslag, schijfbeheer.
Zie je 'm nu wel?
Dan kun je de schijf hier gereed gaan maken voor (1e) gebruik.

dank voor deze aanwijzingen.
ik krijg nu schjf 6 erbij. bovenaan zijn er 4 volumes bijgekomen, indeling eenvoudig, type standaard, bestandssysteem geen (andere vier: FAT en NTFS)
ik neem aan dat dit de nieuwe schijf is (ik ben als de door dat ik verkeerde ga formatteren). die kan ik gewoon formatteren nu?

n hoe formatteer ik vanuit schijfbeheer? ik zie nergens opdracht formatteren staan. wel viirtuele harde schijf maken, maar dat zal het wel niet zijn

Laatst bewerkt:
Ok, een ieder alhier met een beetje verstand van zaken kan je vertellen hoe je die vier volumes weer beschikbaar krijgt, waaronder ondergetekende, maar daar staat dus wel alles op wat je via je tv hebt opgenomen.

Maak even een screenshot met PrintScrn (of Linker Alt+PrintScrn) & plak dat in Paint, & laat dat vooral alhier even zien.

Voordat er geformatteerd kan worden dient de beschikbare schijf 'ruimte' 'toegewezen' te worden. Ga eens met de muis op een van de vlakken 'staan' van schijf 6 en klik eens rechts. Kijk welk menu verschijnt. De rest wijst zich vanzelf denk ik...............

Laatst bewerkt:
ik heb de volumes verwijderd, maar hoe kan de schijf nu formatteren? ik zie m niet in verkenner

het is gelukt! dank voor advies en hulp

Mooi dat 't gelukt is!

Voor toekomstige mensen die een soortgelijk probleem hebben en die eerst gaan zoeken op de Helpmij en dan op dit topic van jou uitkomen : vertel svp even wat je precies hebt gedaan, waardoor het wel lukte.

Laatst bewerkt:
wat heb ik gedaan? dat wat quantor aangaf. dan heb je volledig lege schijf, dan moet je, via menu een Volume aanmaken (eenvoudige versie)

Oké, maar jouw bericht van 10.04 uur gisteren deed mij vermoeden dat het anders ging dan ik adviseerde en jij verwachtte (vandaar mijn vraag in mijn vorige bericht)

Laatst bewerkt:
je zei dat het zichzelf zou wijzen, maar ik heb maar 'gegokt' dat dit goede aanpak was..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan