HDD werkt niet meer ( geeft raar opstart geluid en gaat dan uit )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de hdd weer aangesloten op de pc. Hij blijft nog wel werken en bij het opstarten van de pc is hij nu aan het scannen en repaire'n van de betreffende drive. Rond de 65 procent gaat het nu erg langzaam. En hij maakt af en toe aparte geluiden. Kan ik dit laten draaien of doe ik hier extra schade mee?

Update: het scan & repair proces is afgerond. Ik heb nu weer toegang tot een gedeelte van de data, hetzij erg onstabiel! ik kopieer de eerste foto data nu en dit gaat met een snelheid van 400kb/s en dan weer even 0kb/s waarna het blijft variëren van 0 kb/s t/m 600 kb/s . Duidt dit op een bekend probleem?

Laatst bewerkt:
Onder 6R8 zit vuil dat daar kan kortsluiten, zo te zien.

De drie contacten zijn best slecht en hebben misschien putjes welke veroorzaakt worden door de hitte van het slecht contact hebben of zelfs vonkjes. Hierdoor is er mogelijk ook een wat andere kleur ontstaan op de rest van de contacten. In de handel is zogenaamde "contact hersteller" te verkrijgen, een zilver houdende oplossing waarmee je contacten, zoals bij schakelaars, weer glimmend en geleidend kan maken. Met de soldeerbout werken lijkt mij hier riskant maar daar houdt mijn kennis en vaardigheden op.

De laatste foutmelding geeft alleen aan dat lees en schrijf opdrachten zijn mislukt. Er is hoop want dit werd in ieder geval geprobeerd. Eerst het bovenstaande oplossen, dan aansluiten op de goede SATA aansluiting en nagaan of er een driver nodig is voor deze harddrive. Tenslotte eens aansluiten als een tweede schijf.

De smelt lijm zit op de behuizing van de motor en is volgens mij een onschuldig garantie zegel of om dit even op zijn plaats te houden. Het kapje draait niet.

Bedankt voor de assistentie!

Uiteindelijke is het gelukt om met behulp van het gum-trucje de contacten zo schoon mogelijk te krijgen en zodoende nog genoeg tijd te creëren om een aantal belangrijke bestanden van de hdd te krijgen. Tot een aantal foto's heb ik compleet geen toegang meer kunnen krijgen ook niet met RECUVA. Dat is balen maar ik heb een nieuwe SSD besteld en zal meer aandacht schenken aan cloud oplossingen en backups.

Gr

Van de foto's heb ik aangeraden om ze van de geheugenkaart te herstellen als ze van het toestel zijn gewist.

Zover zo goed. Een vervelend probleem. Graag gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan