HDD werkt niet samen met hardware (zwart scherm, wit streepje)

Status
Niet open voor verdere reacties.

tehJoch

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2007
hoi hoi

Ik heb reeds alles geprobeerd om deze pc in orde te brengen voor windows xp
spec: pentium 4 256MB RAM, bord P4VXAS 1.1

het probleem
installeren was onmogelijk op deze pc omdat het kopiëren van bestanden niet ging door de cd lezer, en de cd schrijver herkent een boot cd niet.

beste oplossing tot nog toe:
Ik heb de harddisk in een oude pc van me gestoken en hierop windows geinstalleerd, alles liep vlotjes zonder problemen alles in orde.

helaas
toen ik de HDD terug in de andere pc duwde kreeg ik enkel het zwarte scherm met wit streepje. (hangt dus), maakt niet uit hoe je het draait of keert, veilige modus ed doen het ook niet.
windows cd nogmaals geprobeerd in de pc te duwen en deze verwijderde enkele configuratiebestanden bij repair, maar het kopïeren van de juiste versies mislukt opnieuw...

vraag
een methode om er voor te zorgen dat deze maxtor HDD prima meewerkt met het P4VXAS moederbord.
Ik heb de installatie gedaan op een p4, MEDION 3500 ver. 1, 512MB ram
ik heb bios gechecked overigens, de geheugentoewjizing staat op automatisch dus hier kan het probleem ook al niet liggen...

misschien is dit een typisch probleem van dit moederbord maar tot nu toe ben ik al een week op zoek naar oplossingen tevergeefs.

Leuk.:)

Een installatie met andere hardware werkt natuurlijk niet, die dient uitgevoerd te worden op de computer waar XP moet gaan werken.

Zie aan een werkende XP cd te komen, of kopieeër de i386map op die harde schijf, waarbij de partitie in fat32 geformateerd moet zijn, start met een 98 opstartflop en open op de c: schijf die i386 map en trommel daar winnt in om de setup te starten.

Of haal de XP bootdisks op, en doe het daarmee, dan kan de partitie in NTFS zijn.

- xp cd werkt anders zou ie niet flawless installeren op hd in andere pc.
- partitie is al NTFS dus waar haal ik die XP bootdisks of whatever ? :D

is het trouwens niet mogelijk om cd kopie op harde schijf te zetten en ze zo laten afspelen? want het ligt wel degelijk ergens aan de cd lezer of de communicatie tussen de lezer & hd

Leuk.:)

Een installatie met andere hardware werkt natuurlijk niet, die dient uitgevoerd te worden op de computer waar XP moet gaan werken.

Zie aan een werkende XP cd te komen, of kopieeër de i386map op die harde schijf, waarbij de partitie in fat32 geformateerd moet zijn, start met een 98 opstartflop en open op de c: schijf die i386 map en trommel daar winnt in om de setup te starten.

Of haal de XP bootdisks op, en doe het daarmee, dan kan de partitie in NTFS zijn.

Volgens mij staat het er al.:confused:
Dat kun je gewoon op een andere PC uitvoeren.

Setup schijfjes kun je gewoon bij microsoft ophalen.

Volgens mij staat het er al.:confused:
Dat kun je gewoon op een andere PC uitvoeren.

Setup schijfjes kun je gewoon bij microsoft ophalen.

die rooie tekst maakt het niet echt veel duidelijk voor mij en ik dacht dat je NTFS niet terug naar FAT32 kon... + zou liever gewoon de instellingen overschrijven zodat de HD zoals ze nu is (met gegevens) gewoon in de andere pc kan.
Ik ga die site wel eens zo snel mogelijk proberen zodra ik morgen thuis kom :)

klaat het wel weten :)

Je wilt het onmogelijke, zonder werkende XP cd kun je die installatie niet repareren.

Die rode text, je hebt die schijf toch al in een andere PC gehad?, als je die PC gebruikt met de originele schijf en een werkende XP installatie, kun je de andere schijf bedoeld voor de pc die moet gaan werken als slave erbij hangen, daar die partitie in FAT32 maken, aktief maken en formateren, dan die map i386 erop zetten, schijf in die pc die moet gaan werken terughangen als master, opstarten met een 98 flop, die map opzoeken en winnt ingeven.

Je wilt het onmogelijke, zonder werkende XP cd kun je die installatie niet repareren.

de cd WERKT :D

Die rode text, je hebt die schijf toch al in een andere PC gehad?, als je die PC gebruikt met de originele schijf en een werkende XP installatie, kun je de andere schijf bedoeld voor de pc die moet gaan werken als slave erbij hangen, daar die partitie in FAT32 maken, aktief maken en formateren, dan die map i386 erop zetten, schijf in die pc die moet gaan werken terughangen als master, opstarten met een 98 flop, die map opzoeken en winnt ingeven.

probleemje hier is dat ik geen 98 flop heb, dus moet op een andere manier die correct i386 zien te bemachtigen.
Master/slave installeren hebk al geprobeerd rechtstreeks maar die deed moeilijk met mn master waarbij ie in een installeerloop kwam tot de partitie corrupt werd. :rolleyes:

met diskette's geprobeerd en doet het ook niet.

vraag me nog steeds af wat er precies fout loopt met kopiëren van bestanden tijdens de installatie....
de originele i386 map heb ik dus wel nodig... maar daar heb ik een originele windows 98 cd voor nodig? correct? .. Om dan deze te installeren, te kopiëren, windows XP te installeren, en de i386 overschrijven...? zo heb ik het begrepen :o

Lees nog eens rustig de reply's door, je gooit nu alle merken door elkaar.

Als die cd werkt, repareer die dvd/cd speler en start met die cd op.

kan er ook iets mis zijn met kabels/moederbord/bijde?
andere cd lezer ingegooid maar zelfde probleem, deze cd lezer deed installatie prima op andere computer.

Als de cd goed is, de speler goed werkt in een andere pc, dan blijft er niet veel anders over dan slechte kabels, verkeerde jumper instelling of defecte IDE poort.
De eerste twee zijn te verhelpen de tweede niet

kabels kan ik wel eens vervangen, hoe kan ik de jumper instelling wijzigen?

Hoe staat de jumper op die IDE harddisk
Wat gebeurt er PRECIES wanneer je XP probeert te installeren

kopieeër de i386map op die harde schijf, waarbij de partitie in fat32 geformateerd moet zijn, start met een 98 opstartflop en open op de c: schijf die i386 map en trommel daar winnt in om de setup te starten.

Deze handelswijze is nog steeds mogelijk, hoor.

Wel eerst in een andere PC die schijf als slave erbij hangen en de partitie formateren in fat32 en aktief maken, dan die map erop zetten, schijf terug plaatsen als master en opstarten met de 98 flop, als je dat nog niet had begrepen.

Deze handelswijze is nog steeds mogelijk, hoor.

Wel eerst in een andere PC die schijf als slave erbij hangen en de partitie formateren in fat32 en aktief maken, dan die map erop zetten, schijf terug plaatsen als master en opstarten met de 98 flop, als je dat nog niet had begrepen.

jawel maar geen windows 98 bij de hand, noch floppy's... of heb'k ENKEL de flops nodig die downloadbaar zijn?

Hoe staat de jumper op die IDE harddisk
Wat gebeurt er PRECIES wanneer je XP probeert te installeren

goei vraag... Jumper J50 CMS 16383/16/63
model 5T02H2 als dat iets helpt... werkt nog met die brede kabel & stroomtoevoer, jumper staat bij min weten op de cdrom ?

blauw scherm, F8, installeren(of repareren, blijft zelfde), bezig met kopiëren van bestanden.... op 10% eerste bestand "kan niet kopiëren, ENTER om nogmaals " etc, kan m echt niet vinden dus overslaan maar na teveel overslaan moet ik setup wel beëindigen.
dit probleem heb ik niet in een andere pc met zelfde bekabeling/HD/CD-rom

Op de harddisk zelf, aan de kant waar je ook je IDE kabel en je stroomkabel aansluit, zit ook een jumpertje als het goed is.

Er zijn drie standen waarop die kan staan:

CD (=Cable Select)
Master
Slave

of misschien wel helemaal geen jumpertje.

Zeg even hoe die staat!

Op de harddisk zelf, aan de kant waar je ook je IDE kabel en je stroomkabel aansluit, zit ook een jumpertje als het goed is.

Er zijn drie standen waarop die kan staan:

CD (=Cable Select)
Master
Slave

of misschien wel helemaal geen jumpertje.

Zeg even hoe die staat!

goh staat enkel nog aansluiting tussenin die ik niet gebruik
dit is m exact:
maxtor_DMP_60.jpg

indien niet echt leesbaar en nuttig:
HDA 22A
PCBA 04A
Unique 11A
Master/single on
slave off
jumper j50

Meestal 1 jumper naast de IDE aansluiting, dan staat hij op master, meestal geen, slave.
Voor de zekerheid, onderstaande.

mxo_ata_jumpers.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan