HDD word niet gedetecteerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

D3nn1z

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Ik heb een 40 gb hardeschijf uit 2002 die ik in een computer Pentium 3 500 mhz wil bouwen. de orginele hardeschijf bedroeg +/- 12 gb en is gecrashed.

Zodra ik de schijf heb aangesloten en de jumpers primary master heb gezet start de computer op en blijft gelijk haken bij detecting primary master en dat blijft staan en word niet meer op gereageerd.

De schijf is NTFS geformateerd en er staat ong +/- 10 gb aan data op. de schijf werkt 100% goed.
Ik heb voor de zekerheid ook nog een oude 3gb schijf aangesloten en deze werd wel gedetecteerd als primary master.

Als ik de schijf naar fat32 formatteer en helemaal leeg haal en eventueel partities maak op een andere computer zou hij dan wel gedecteerd worden in de pentium 3?

Of.. kan de bios de schijf niet detecteren omdat de schijf te groot is voor de bios en moet ik mijn bios upgraden wat ik niet graag doe.

Help me

Denniz

Ik denk dat de schijf te groot is, je zult moeten een biosoverlay progje gebruiken.(vraag me niet waar je dat haalt:confused: )

Haal je batterij er eens en kwartier uit,en stekker er uit,zodat de Bios gereset is.
Darna even de tijd en jaartal weer goed zetten.

EN dan?

Ja dit heeft niet gewerkt, ik denk dat ik een bios upgrade nodig heb, iik kan nu vrij weinig vinden over mijn bios

American Megatrends AMIBIOS (c)1996
A6168p2 V.1.4 071399

Wie helpt me hiermee ?,

Laatst bewerkt:
Hoe ben je nu bij deze site gekomen ? Want het moet uiteraard wel de goeie zijn :rolleyes:

D3nn1z zei:
Hoe ben je nu bij deze site gekomen ? Want het moet uiteraard wel de goeie zijn :rolleyes:

Zoeke en nog is zoeke.
Alleen als op de normale manier ga kom je hier uit
http://support.packardbell.com/nl/
daar vul je het Serie NR in ,en komt je PC naar voren,alleen geven ze daar de Bios niet meer,dus moet je wat dieper graven

Mocht je verder specifice vragen over hebben , kan je ook altijd hier terecht
http://forum.packardbell.com/en/

Laatst bewerkt:
Ik kom op geen enkele manier uit bij die site van jou.
Maar ik geloof het wel ik zal het morgen proberen.

En heb je dit bekeken is dit ook hetzelfde of hoger ?

Note: This BIOS version should only be used if the installed video driver is build 1147 or higher. To determine this, go to Device Manager, and double-click your display adapter in the Display Adapters section. Next, go to the Driver tab and click the Driver File Details button.

Thanks

Ik weet nou nog steeds niet precies hoe je eraan komt hoor misschien ben ik een beetje achterdochtig maar kan je precies vertellen hoe je er aan komt of iemand anders want ik kom vanuit nergens uit op dat bora pro ?

Hallo,

Ik denk dat Bandit 123 op de Packard Bell side gewoon gezocht heeft op het serienr. !
Maar als je op ziet tegen het BIOS flashen kun je beter de raad van Skelle opvolgen en een DDO (Dynamic Drive Overlay) zoeken op de site van de fabrikant van je HDD.(=gratis)
Werkt perfect zonder risico van het flashen.

Succes,

Harry.

Staat de bios wel op auto detectie?
Is de jumpering goed nagekeken dat deze idd op master staat? en niet b.v. op stand alone of cls?
Andere kabels geprobeerd?

Kale schijven worden ook herkent, dus dat is niet afhankelijk van het OS, partitietype en/of formateringsysteem.

Die schijf is niet te groot voor hekenning in de bios, en deze kun je eventueel, wat ik vreemd zou vinden, wel upgraden met een bios van MSI zelf, heeft wel weer een voordeel dat je meer kunt instellen en geen logo meer ziet.

MSI bios voor de MS-6168.

Lange Pier hoe weet je dit zo zeker als ik namelijk zoek op google naar mijn bios dat vind ik ook veel berichten over de zelfde problemen van het niet herkennen van grotere schijven door de bios http://www.google.nl/search?hl=nl&q=a6168p2+v1.4+071399&meta= dus ben ik daar maar van uit gegaan.

De kabels en jumpers zijn juist gezet en de 3gb schijf werkt wel gewoon op deze kabels dus waarom de 40gb schijf dan niet?

Ik had die ami bios idd ook al gevonden maar zou ik deze gewoon kunnen gebruiken op mijn type bios?

Wat me nu op dit moment meer zint is die DDO die harry snor vermeld dus ik ga even kijken of daar iets voor te vinden is het is een IBM Deskstar schijf Model IC35L040AVVA07-0
cap.40gb p/n 07n8137 rpm 7200

Als de schijf een grootte heeft die niet wordt ondersteund door de bios, zal deze wel de schijf herkennen, maar met de maximale herkenbare grootte.

Daarom denk ik ook dat het de combinatie schijf/bios niet werkt, waarom, tja, kan idd aan de bios liggen, aan de instellingen van die bios of aan de parameters die de schijf door zou moeten geven aan die bios.

Het is een oem bord met een eigen bios, maar na de resticties gelezen te hebben, en die kloppen, kun je zonder problemen de bios upgraden naar de bios van MSI, maar of dat je probleem zal oplossen, dat zie je alleen als je dat idd gedaan hebt.

Op de schijf zit ook een 32GB Clip die heb ik nu als master gezet nu herkent hij hem wel het ligt dus idd aan de grote, ik denk dat ik nu gewoon 98 installeer op 32 gb clip eens kijken wat hij doet..

Bedankt.

D3nn1z zei:
Ik weet nou nog steeds niet precies hoe je eraan komt hoor misschien ben ik een beetje achterdochtig maar kan je precies vertellen hoe je er aan komt of iemand anders want ik kom vanuit nergens uit op dat bora pro ?

Google

Hoi !

Die 32 Gieg is inderdaad een grens. Als je daar genoegen mee neemt hoef je verder niks te doen behalve partitioneren, formatteren en installeren. Wil de de vole capaciteit van de HDD benutten heb je de keus tussen een BIOS-update en een DDO.
greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan