Hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

nifrada

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2001
Hoe kan ik weten of mijn hdd. stuk is in mijn pc wordt hij niet meer weergegeven dus er zit geen hdd meer in volgens de gegevens natuurlijk start mijn winxp niet meer op heb al
met powermax Diagnostics van maxtor geprobeerd maar ook deze vindt mijn hdd niet .

Dank voor de hulp

Danny

nifrada zei:
Hoe kan ik weten of mijn hdd. stuk is in mijn pc wordt hij niet meer weergegeven dus er zit geen hdd meer in volgens de gegevens natuurlijk start mijn winxp niet meer op heb al
met powermax Diagnostics van maxtor geprobeerd maar ook deze vindt mijn hdd niet .

Dank voor de hulp

Danny

wat start er dan wel? lijkt me dat ie niet start en gewoon direct een foutmelding geeft. ook dos doet 't niet met een kappotte HD....testen of je hd het nog doet??? dump 'm in een andere pc, en doe eens de hd van een andere pc in die kappotte comp...

Kabels

Kijk even of alle kabels goed zijn aangesloten, zal wel niet.

Als de schijf kapot is vind de tool van maxtor hem wel, meldt alleen dat hij er niets meer mee kan.

Eventueel ook testen of er wel spanning op de molex (witte stekker met een rode een gele en twee zwarte draden) staat.

rood/zwart 5V geel/zwart 12 volt

Eric.

heb al de kabels vervangen ook de stekker heb ik al verwisseld en getest met mijn cd-roms deze vindt hij wel terug dus als ik mijn pc opstart krijg ik een zwart scherm met daarop de ginstaleerde hardware en daar staat niets bij van hdd noch in master of slave

grtz

sorry nog iets vergeten .Onderaan mijn scherm staat :disk boot failure ,insert system disk and press enter
Dan steek ik de cd in van win xp en krijg ik een blauw scherm met vermelding probleem gevonden ..............probeer veilige modus...........
stop:0x0000007F (0x0000000,0x0000000,0x00000000,0x0000000).

meer kan ik niet doen want ik kan niet in mijn win. binnen .

Volgende test

Herkent hij je HDD in zijn bios.

Zoniet probeer dan eens een bios reset.

Eric.:thumb:

ik kan niet meer in mijn bios en anders hoe moet ik een recet doen van mijn bios.
Ik heb de hdd ook geprobeerd op een andere pc met powermax Diagnostics van maxtor en daar is het probleem idem powermax vindt geen hdd.

grtz
Danny

als je niet in de bios kan, dan lijkt het me dat het probleem niet aan de HD ligt. van bios resetten heb ik nog nooit gehoord en ook geen verstand...

@ lollige

Je doet je naam in ieder geval eer aan, maar je vind het niet erg als ik dan zeg: "Lees maar gewoon mee en reageer niet".

Soms is het bios van slag en kun je een reset doen. daartoe zit er op je moederbord een jumpertje.

Wat je moet doen is:
PC loskoppelen van stroom, jumpertje verzetten, 5 seconden wachten, jumpertje terug zetten, stroom er weer op en opstarten.

Maar waarom zou je niet in je bios komen ? Gewoon in "Post" (wat jij dat zwarte scherm noemt) op [Del] drukken. (soms is het [F10] of een van de andere functie toetsen). Staat meestal onder in Post (druk op DEL om in setup te komen, of iets wat daar op lijkt).

Eric:thumb:

P.S. Als je hem in een andere PC er bij hangt vind powermax toch wel minstens die andere, anders moet je eens uitleggen wat je doet.

Laatst bewerkt:
Eric_Daleboudt zei:
Je doet je naam in ieder geval eer aan, maar je vind het niet erg als ik dan zeg: "Lees maar gewoon mee en reageer niet".
nee hoor ;)
ik reageer gewoon graag en soms helpt mijn reactie, soms niet, en zolang ik geen proffessional ben, wil ik dat graag zo houden ;)

het is een ide 40gb maxtor.
ondertussen ben ik in mijn bios geweest heb ik de hdd kunnen lokaliseren opnieuw opgestart. in het zwart opstartvenster stond de hdd er nu wel probeer dan win xp te installeren en plots weer blauw scherm met een foutmelding terug naar af en weer was mijnhdd verdwenen in mijn zwart opstartscherm :eek: raar mar waar.

grtz Danny

ps.Ik denk voor een nieuwe hdd te gaan kopen.

Eric_Daleboudt zei:

Soms is het bios van slag en kun je een reset doen. daartoe zit er op je moederbord een jumpertje.

Wat je moet doen is:
PC loskoppelen van stroom, jumpertje verzetten, 5 seconden wachten, jumpertje terug zetten, stroom er weer op en opstarten.

Maar waarom zou je niet in je bios komen ? Gewoon in "Post" (wat jij dat zwarte scherm noemt) op [Del] drukken. (soms is het [F10] of een van de andere functie toetsen). Staat meestal onder in Post (druk op DEL om in setup te komen, of iets wat daar op lijkt).

Eric:thumb:

P.S. Als je hem in een andere PC er bij hangt vind powermax toch wel minstens die andere, anders moet je eens uitleggen wat je doet.

jaja die andere hdd vindt powermax wel

Misschien is de Partition Tabel corrupt???

Probeer eens een trail versie te downloaden van Partition Tabel Doctor 3.0. Dit progje kun je vinden op www.ptdd.com.

succes

Jos

nifrada zei:
het is een ide 40gb maxtor.
ondertussen ben ik in mijn bios geweest heb ik de hdd kunnen lokaliseren opnieuw opgestart. in het zwart opstartvenster stond de hdd er nu wel probeer dan win xp te installeren en plots weer blauw scherm met een foutmelding terug naar af en weer was mijnhdd verdwenen in mijn zwart opstartscherm :eek: raar mar waar.

grtz Danny

ps.Ik denk voor een nieuwe hdd te gaan kopen.

Denk dat je harddisk is overleden, als deze wel/niet wordt herkent.

Je kunt nog proberen om met een tooltje te proberen om de schijf te repareren, maar ik geef je niet veel hoop, hij is er ook voor dos, deze op een opstartflop zetten en ermee opstarten met de schijf in de comp, maar dan moet de schijf wel herkent worden in de bios.

Het tooltje.

Lange Pier zei:
Denk dat je harddisk is overleden, als deze wel/niet wordt herkent.

Je kunt nog proberen om met een tooltje te proberen om de schijf te repareren, maar ik geef je niet veel hoop, hij is er ook voor dos, deze op een opstartflop zetten en ermee opstarten met de schijf in de comp, maar dan moet de schijf wel herkent worden in de bios.

Het tooltje.

Heb ik geprobeerd maar ook dat werkt niet alvast bedankt voor de tip

Danny

josve zei:
Misschien is de Partition Tabel corrupt???

Probeer eens een trail versie te downloaden van Partition Tabel Doctor 3.0. Dit progje kun je vinden op www.ptdd.com.

succes

Jos

Ik kan dat niet uittesten want ik kan niet meer in mijn win binnen en opnieuw installeren van win xp lukt ook niet want na een minuttje van instal krijg ik een blauw scherm met vermelding :er is een probleem gevonden windows is afgesloten om schade te voorkomen
enz..........enn dan op t'laast een fout code stop:0x0000007F (0x00000000 en dat 4keer).

danny

:thumb: Bedankt allemaal voor de hulp .
Ik heb een nieuwe hdd geinstalleerd en alles is weer in orde.:love:

Grtz

Danny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan