HDMI aansluiting op scherm belangrijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

derkwillem

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
Beste mensen,

Ik heb net een nieuw scherm gekocht voor mijn PC. Het betreft hier een 23 inch widescreen scherm van Acer genaamd X223h. Ik ben hier best wel trots op het ding is dan ook heel groot, full-hd en met een goed dinamisch contrast maar hier komt mijn vraag, het scherm heeft geen hdmi aansluiting. In de winkel werd mij verteld dat deze aansluiting alleen belangrijk is als je presentaties geeft met bijv. beamers. Maar ik heb nu gehoord dat er steeds meer videokaarten op de markt komen die een hdmi aansluiting hebben. wat betekend dat je dus een hdmi kabel moet aanleggen tussen je videokaart en je scherm. Mijn scherm heeft deze aansluiting dus niet. Is dit dus inderdaad het geval en is het dus belangrijk dat je eigenlijk een scherm koopt met hdmi aansluiting als je nog van plan bent dat scherm een dikke 5 jaar te gebruiken. Ik hoor graag van jullie want ik kan het scherm nu nog ruilen aangezien ik het gister heb gekocht.

Ik hoor graag jullie antwoord zo snel mogelijk, alvast bedankt :D

Groeten,

Derk Willem

nope niet belangrijk, in de komende vijf jaar.
ik denk dat de ontwikkelingen niet zo snel gaan dat die videokaarten betaalbaar zijn over vijf jaar.

hdmi is alleen handig voor televisies, omdat die altijd met lage resoluties werkte
dus voor tv's een grote verbetering
, maar computers hadden altidj al hogere resoluties.
presentaties is ook onzin, want er zijn bijna geen beamers met hdmi.

Ben het met emile eens.

Je kan je monitor wel met DVI aansluiten. HDMI en DVI zijn allebei dezelfde digitale signalen. HDMI heeft gewoon een andere stekker aansluiting en ziet er daarmee iets anders uit, daar is ook alles mee gezegd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan