HDMI audio uit? een monitor beeld overgang

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0206

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2012
http://nl.hardware.info/productinfo/122252/aoc-e2343f2#tab:specificaties

dat is de monitor die ik wil gaan kopen. die heeft 2 hdmi ingangen dus dan kan ik er 1 op mijn ps3 en 1 op de computer aansluiten.

omdat hdmi ook audio meeneemt komt de audio van beide apparaten op mijn monitor. op de achterkant van mijn monitor zit een 3,5 mm jack dus ik dacht dat ik daar wel mijn speakers op kan aansluiten.

maar in de specificaties van deze site staat dat deze monitor geen HDMI audio uit heeft. Wat bedoelen ze daarmee?

en weet iemand een manier om van het ps3 beeld naar het computer beeld te gaan en anders om?

ze bedoelen waarschijnlijk dat je het geluid van de monitor niet via hdmi naar een ander apparaat kan laten gaan. dus als jij je pc op de hdmi aansluit en vervolgens vanaf de monitor het geluid via een hdmi kabel naar je dvd home cinema set wilt laten lopen dan kan dat niet...

wrsl kan je gewoon allebei, dus ps3 en pc, op de monitor aansluiten en zit er een source knop op waarmee je tussen hdmi 1 en hdmi 2 kan switchen. dus tussen de pc en ps3.

maar hoe krijg ik dan ooit geluid? er zitten geen ingebouwde speakers, en waarom zit dan aan de achterkant een 3.5 mm jack?

zit die source knop gewoon op de monitor?

Ik heb een scherm met HDMI, mijn geluid loopt gewoon via externe boxen die aan mijn computer vast zitten. Voor je PS3 lijkt me als er een 3.5mm jack aan de achterkant zit dat je gewoon je geluid installatie daarop kan aansluiten. Lijkt me niet dat het daar voor niks zit.

het geluid hoor je gewoon uit je ps3 of pc te krijgen. je ps3 heeft bijvoorbeeld nog een optical out, en geluid via hdmi kan alleen als je scherm/tv waar je hem op aansluit boxen heeft. wat dus niet het geval is...

je moet dus externe boxen gebruiken, en dat kan dus wel via die 3.5 mm jack. sluit je boxen aan op die 3.5mm jack.

met hdmi audio out bedoelen ze dat je geen geluid vanaf je monitor naar een ander apparaat kan sturen via je hdmi poort. oftewel je kan niet een hdmi kabel gebruiken om je monitor aan een stereo/home cinemaset te koppelen. je kan echter wel gewoon geluid via de 3.5mm naar een ander apparaat sturen.

hdmi audio out = geluid via je hdmi kabel vanaf je monitor naar een ander apparaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan