HDMI-combinatie TV - WiiU werkt niet: roze beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

ShadeOfLight

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 okt 2013
Berichten
4
Sinds deze week ervaar ik problemen met mijn televisie, een Samsung Syncmaster T220HD.
Als ik mijn WiiU via de HDMI-kabel aan de TV koppel krijg ik een roze filter over het beeld. Alsof je bij wijze van spreken in het kleurenmenu het rood helemaal hebt opgeschroefd.
Aan de TV-opties ligt het echter niet, dat heb ik geprobeerd.

De TV heeft twee HDMI-poorten, ik heb dus eerst geprobeerd of de andere wel werkt. In de tweede poort krijg ik echter geen roze, maar wel een groene filter, dus dat schiet ook niet op.
Daarna heb ik een andere HDMI-kabel geprobeerd. Dat geeft hetzelfde probleem, dus aan de kabel zal het niet liggen.
De WiiU heeft ook een aansluiting voor een Component/AV-kabel, die werkt wel zonder problemen. Maar ik heb natuurlijk liever een goede HDMI.

Ik heb de WiiU aan een andere TV gekoppeld, en dit werkt zonder problemen.
Maar het vreemde is nog wel: Mijn laptop heeft ook een HDMI-poort, dus ik heb geprobeerd de laptop via de HDMI aan de TV te koppelen, en dit werkt ook zonder problemen.

Een laptop aan de TV werkt dus, de WiiU aan een andere TV werkt ook, maar de combinatie van de WiiU en de TV geeft steeds dat roze beeld.
Mijn hunch is toch dat het aan de TV ligt, maar ik weet niet wat het dan precies zou kunnen zijn. Kan iemand mij helpen?
 
Ik heb ook geen idee, alleen lijkt het alsof er in september nog nieuwe firmware uit is gekomen. Misschien lost die je probleem op?

Kan men misschien 2 HDMI schermen aansluiten, en de konsole probeeert 3dimensionale spelen weer te geven?
 
De laatste software-update van de WiiU heb ik een tijdje geleden geïnstalleerd. Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij heeft hij het ook met die update een tijdje goed gedaan voordat ik dit probleem kreeg.
Over het tweede punt, de WiiU ondersteunt geen 3D en heeft maar één HDMI-poort (nog wel een Component/AV). Dat de ene poort op de TV dan een roze en de andere een groen filter geeft lijkt me gewoon toeval.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Enige wat ik dan nog kan verzinnen is dat je hdmi instellingen van je wiiu niet overeenkomen met die van je tv, je zal dan moeten zoeken in de instellingen van je wiiu.

Aangezien het dan om de wiiu gaat en niet om je tv verplaats ik je vraag naar de goede afdeling.
 
@ jackall:

Hetgeen zal betekenen dat de twee televisie verschillende specs voor weergave van HDMI hebben. Misschien kan de ene wel fullHD, en de ander niet. Zo iets misschien?
@ TS:

Indien je een ander HDMI bron aan de computer aansluit, werkt die dan wel goed? Ik heb het vermoeden dat de televisie misschien niet goed meer werkt.
 
Enige wat ik dan nog kan verzinnen is dat je hdmi instellingen van je wiiu niet overeenkomen met die van je tv, je zal dan moeten zoeken in de instellingen van je wiiu.

Aangezien het dan om de wiiu gaat en niet om je tv verplaats ik je vraag naar de goede afdeling.

De WiiU heeft daar niet zo veel opties voor. Ik kan alleen de resolutie aanpassen (480p, 720p, 1080i en 1080p), ik kan de aspect ratio aanpassen, en de schermgrootte. Ik heb al die opties getest, maar ze maken helaas geen verschil.

Overigens ben ik ook nog weer even bezig geweest met de opties van de TV, en ik kwam erachter dat sommige bijna willekeurige opties wel iets doen. Als ik bijvoorbeeld de Modus wijzig van "Standaard" naar "Film" of "Dynamisch" verandert de filter van roze naar groen, ook al verandert er aan de andere opties weinig (en heeft het geen effect als ik ze zelf verander). Daarmee zijn we natuurlijk nog niks verder, maar ik krijg wel weer sterk het idee dat het in de TV zit.

@ jackall:

Hetgeen zal betekenen dat de twee televisie verschillende specs voor weergave van HDMI hebben. Misschien kan de ene wel fullHD, en de ander niet. Zo iets misschien?
@ TS:

Indien je een ander HDMI bron aan de computer aansluit, werkt die dan wel goed? Ik heb het vermoeden dat de televisie misschien niet goed meer werkt.

Ik weet niet of ik je goed begrijp. Was "computer" een verschrijving, dat je televisie bedoelde?
Mijn laptop heeft een HDMI-poort, waarmee ik via een HDMI-kabel het beeld op bijvoorbeeld een TV kan zetten (of het beeld dupliceren, uitbreiden, etc.). Dat heb ik geprobeerd: met dezelfde HDMI-kabel die ik voor de WiiU gebruik heb ik het beeld van mijn laptop op de TV gezet, en dat werkt zonder problemen.

Is dat wat je wilde weten, of bedoelde je wel iets anders?
 
Laatst bewerkt:
Dus ik vat samen: laptop via HDMI aan televisie aansluiten werkt perfect. Wii U (of hoe dat ding heet) via HDMI aansluiten aan deze televisie werkt niet. Wii U via HDMI aansluiten aan een ander televisie werkt ook perfect. Dan moet het een incompatibiliteit zijn van de televisie.

Probeer eens de resoluties van je niet goed werkende televisie te vergelijken en je ander televisie. Kunnen alle twee fullHD progressief bij voorbeeld?
 
Dus ik vat samen: laptop via HDMI aan televisie aansluiten werkt perfect. Wii U (of hoe dat ding heet) via HDMI aansluiten aan deze televisie werkt niet. Wii U via HDMI aansluiten aan een ander televisie werkt ook perfect.

Precies!

Dan moet het een incompatibiliteit zijn van de televisie.Probeer eens de resoluties van je niet goed werkende televisie te vergelijken en je ander televisie. Kunnen alle twee fullHD progressief bij voorbeeld?

Ze zijn allebei een paar jaar oud, dus ik meen dat ze het geen van beiden hebben. De Samsung heeft het in ieder geval niet native maar kan 1080p wel downscalen.
 
En wat voor signaal levert je WiiU konsole aan het HDMI interface? Ik denk dat de ene televisie toestel het wel kan weergeven en het ander niet.

Oplossing: televisie toestel vervangen of ander konsole kopen of anders aansluiten, mits dat kan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan