HDMI instellingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BluetoothUSB

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2010
Berichten
869
Hallo,

Sinds ik mijn laptop geformatteerd heb, is de resolutie op mijn televisie niet meer goed wanneer ik hem aansluit via HDMI.
Ik heb te weinig keuzes uit resoluties; ik kan niet hoger dan 1920x1080. Hierbij zie ik een zwart kader.
Verder heb ik een fabrieksreset gedaan, en hiervoor werkte hij wel. Waarschijnlijk met dezelfde software.
Ik heb een ASUS k52JC en een philips 19inch tv.
Mijn televisieinstellingen kan ik niet aanpassen.
Wat moet ik doen?
Bedankt
 
Drivers installeren voor je grafische kaart.
Link naar downloads voor jouw laptop: hier
Na de keuze voor welk besturingssysteem zijn de drivers te vinden onder het uitklapmenu "VGA".

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Helaas zonder succes.
Na het installeren van de drivers is de hoogste resolutie nogsteeds 1920x1080, bij de andere resoluties is het nog kleiner of valt mijn televisie uit.
Nog andere suggesties?

Bedankt,
 
Als ik me goed herinner is op de plek waar je die resolutie instelt (een soort schuif) ook een keuze als "Geavanceerd" of "Geavanceerde instellingen".
Vlgs. mij kun je daar nog andere resoluties kiezen en/of uitzetten dat alleen de resoluties te selecteren zijn waarvan Windows denkt dat die compatible zijn met de monitor/tv die er aan hangt.

Tijs.
 
vind je 1920x1080 niet genoeg dan?
denk dat de meeste laptops sowieso niet daar boven uit komen

als dit je laptop is?

link asus site: Asus

(1366x768) staat dat dit de max resolutie

als je je tv aansluit zou die misschien wel 1920x1080 draaien... maar denk echt niet hoger


of misschien begrijp ik je verkeerd?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem ooit wel hoger kunnen draaien, dat is het probleem.. ik kan wel even kijken of ik andere resoluties kan "unlocken" maar ik denk dat hij eigenlijk gewoon hoort te werken.
misschien moet ik iets aanzetten in mijn bios?
Het is me trouwens wel gelukt om een paar keer mijn tv volledig gevuld te krijgen, maar toen zag hij de televisie niet bij mijn geluidsinstellingen.
Je begrijpt goed dat mijn scherm 1366*768 is, het probleem is dat hij niet goed "inschat" wat de optimale resolutie is van mijn televisie.
 
Oke opgelost! bleek dat mijn schaalverdeling op 0% stond bij mijn intelinstellingen.
Vervelend is dat die er zijn, naast de Nvidia instellingen, heb ze nu op 100 gezet en ik heb volledig scherm :)
Bedankt voor al jullie suggesties!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan