HDMI Kabel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnnyGroningen

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2009
Beste lezer,

Ik heb een vraag over een HDMI-DVI kabel. Ik heb een 24' Inch SamSung beeldscherm met een HDMI ingang. Mijn Computer niet dus heb ik een HDMI-DVI kabel aangeschaft.
Bij DVI-DVI kabel loopt alles goed en is het beeld mooi, bij HDMI-DVI kabel is het beeld wazig en mis ik aan alle kanten een kleine 1 cm aan beeld (dus dat ik maar een halve startbalk zie).

Hoe komt dit aangezien een HDMI een toch een beter beeld moet geven:confused:

mvg

Johnny

PS: Resolutie = 1920*1080

Zou het zijn, omdat de HDMI - aansluiting een 'beter' signaal verwacht ?

Ik moet je het antwoord schuldig blijven. Ik heb ook zo'n Koreaans dingetje en daarom verwees ik je naar de meegeleverde software.

Misschien dat mensen met veel technische kennis je het antwoord kunnen geven op de vraag of de adapter / converter de oorzaak is, ik ben er iig niet technisch genoeg voor.

Ik kreeg toen ik de HDMi kabel aansloot dat de max resolutie 1920* blabla moest zijn, maar die resolutie kon ik niet instellen:confused:

Wat is de hoogste resolutie met de DVI-DVI kabel ? En is dat niet voldoende ?

DVI-DVI = 1920*1080
DVI-HDMI = 1920 * x ik weet alleen nog dat x kleiner was dan 1080 maar dat kan ik dus niet instellen:(

Zou je er misschien niet het beste - voorlopig - in berusten, dat in jouw geval de DVI-DVI kabel de beste oplossing is: " if it ain't broken, don't try to fix it ".

Hier nog wat informatie : http://nl.wikipedia.org/wiki/HDMI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan