hdmi naar dvi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Araucaria

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 nov 2008
Hoi,

Sinds kort heb ik zo een kabel om via de laptop (Toshiba) een film op je tv (Thomson) (hdmi naar dvi) te kijken. De betreffende aansluitingen zitten op de betreffende apparaten. Maar hoe werkt dat nou eigenlijk?? Krijg geen helder beeld op tv en weet niet hoe dat goed te krijgen. Wie het wel weet, die mag het mij vertellen, heeeeeeel graag zelfs!!
Alvast bedankt.

gr. Araucaria

HDMI > DVI kabels kunnen soms zeer slecht signaal doorgeven indien ze langer zijn dan een metertje of 5. Hoe korter de kabel hoe beter.. Hoe lang is jouw kabel?

N.CABLE551/1.5 - HDMI-DVI Kabel
HDMI kabel, 19pins – DVI male

High-Definition Multimedia Interface (HDMI) is een snel opkomende aansluiting voor BV HDTV.
HDMI combineert high-defenition video en multi-channel audio in een digitaal signaal om kristalheldere digitale kwaliteit over een kabel te krijgen.
HDMI biedt verbeterde voordelen ten opzichte van analoge A/V connecties, onder andere het verzenden van ongecomprimeerde digitale video en audio signalen.
HDMI is gebaseerd op Silicon Image’s TMDS® technologie en is volledig compatibel met PC’s en monitoren die de Digital Visual Interface(DVI) aansluiting hebben,die ook door Silicon Image was gemaakt.

Welke resolutie stuur je naar de TV? Probeer eens een hogere of lagere resolutie.
Vaak vind je in de handleiding van de TV op welke resolutie hij het beste beeld geeft.
Als de resolutie die je gebruikt hier van afwijkt, gaat de TV zelf proberen het beeld te optimaliseren. Dat gaat hem meestal erg slecht af...

Hoi,

Dank voor jullie reacties!
De kabel die wij hebben is 1 meter lang, dat kan het probleem dus niet zijn.
Bij dag gaan we nog eens verder kijken naar wat gezegd wordt in de gebruiksaanwijzing van de tv.
Tips blijven welkom!
Thnx.

gr. Araucaria

Hoi,

Helaas kreeg ik het probleem niet opgelost.
Kabel daarom maar teruggebracht en op zoek gegaan naar andere oplossing.
Deze gevonden in blu ray speler met usb poort.
Hierop hard disc aangesloten en via deze weg films afgespeeld.
Ging niet zonder slag of stoot, was ook hele procedure voor nodig om alles juist ingesteld te krijgen en af te kunnen spelen, maar het doet het!
Thnx voor de hulp.

gr. Araucaria

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan