HDMI naar RCA/VGA (werkt dit?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jegero13

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2008
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje een Onkyo AV/receiver staan. Deze heeft HDMI ingangen. Ik heb alleen geen HD tv (best dure aanschaf).
En ik kijk nog wel eens een film op mijn laptop en sluit de laptop aan op de receiver via HDMI zodat ik het 5.1 geluid kan gebruiken.
Maar ik vind dit niet echt super kijken en ben dus even op Internet wezen zoeken naar een HDMI --> RCA/scart kabel en kwam heel veel van die apparaatjes tegen die je meteen een €100 de stuk zijn. En zoveel heb ik op het moment niet, anders kocht ik wel een nieuwe tv.
Nu had op Internet deze gevonden: Klikerdeklik en vroeg me af of dit werkt. Omdat HDMI digitaal is en RCA is analoog. Dus is dit gewoon een fake iets wat je koopt en helemaal niet werkt of is dit iets wat wel degelijk werkt? Anders bestel ik dat en kan ik weer films kijken! ;-)

Alvast bedankt,

Jelle

Voor zover ik het allemaal begrijp lijkt me dit moeilijk te geloven.

Kort antwoord: werkt niet

lang antwoord: Deze kabels zijn speciaal gemaakt voor videokaarten die een analoog signaal over de HDMI kabel kunnen zenden. In dat geval werken ze echt super. maar de kans dat u zo'n speciaale poort hjeeft is erg klein.

Laatst bewerkt:
Als ik dit zo lees en hoor is het dus beter om gewoon een goedkope tv met HDMI te kopen? Dan ben ik in principe beter uit...
Want deze is met Kabel ontvangst ook niet echt super meer! ;-) Heel erg bedankt, verspil ik in ieder geval geen geld aan zo'n kabeltje!

Jelle

Eventueel een 2dehands model, dan heb je toch een wat grotere voor wat minder geld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan