HDMI naar Scart

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommy46

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
ik heb sinds kort een upc mediabox, mijn tv heeft echter alleen nog maar een scart of tulip aansluiting.

is het mogelijk om een HDMI kabel van mijn mediabox naar mijn tv te laten lopen en toch de kwaliteit houd van HDMI?
bijvoorbeeld door een omvormer of iets dergelijks.

Nee.

langer antwoord: HDMI is digitaal, scart is analoog. analoog is x200 beeldpunten, HDMI qualiteit is normaalgesproken x720 of x1080

Dat kan maar is prijzig met een omvormer

Heeft jouw mediabox geen scartaansluiting meer?

maar zou ik dan scherper beeld hebben met zoon omvormer dan als ik gewoon scart gebruik?

Je zal geen beter beeld krijgen. Het wordt gewoon omgevormd van analoog naar een digitaal signaal.

"mijn tv heeft echter alleen nog maar een scart of tulip aansluiting"
Dan kan je TV dus de HDMI kwaliteit niet weergeven. (Gewoon scart gebruiken dus of ander TV kopen.)

Als ik mag inbreken, ik heb juist het omgekeerde waar ik een oplossing voor zoek: ik heb 1 tv met hdmi ingangen en een harddisk decoder van ziggo zonder hdmi ingang. ik had een decoder met hdmi waarbij ik prachtig beeld had, en nu met scart zit ik me eigenlijk steeds te ergeren aan het beeld. Als ik een hdmi/scartkabel koop, verbetert het beeld dan weer of maakt dat niets uit zolang ik geen ingang in de decoder hebt?

Hallo epbkr
Scart = analoog
HDMI = digitaal
De kwaliteit van het signaal zal door het digitaal te maken nog niet beter worden. :(
(Een oud cassette bandje op CD branden verhoogt kwaliteit ook niet.)
Sorry.

Maar ik heb een digitaal pakket bij ziggo, het signaal komt dus wel digitaal in de decoder, dan wordt het nu dus via scart analoog naar de tv gebracht, als ik zo'n kabeltje koop met aan de ene kant een scart en aan het andere einde een hdmi zou het signaal toch digitaal moeten worden overgebracht?

De decoder maakt het analoog (scart) zo'n kabeltje maakt dus weer van analoog weer digitaal. (Maar kwaad is al geschied)
De kwaliteit van scart is gewoonweg geen HD. En zal het ook nooit worden. Decoder zal ook wel een SD decoder zijn.

Hehe, dat digitale ingangssignaal heeft er weinig mee te maken, de decoder splitst het signaal in de gewenste kanalen en heeft weinig te maken met het beeld in digitale vorm.

Je hebt dus een decoder met een hdmi UITgang nodig.

Laatst bewerkt:
ok, jammer. bedankt allen, scheelt me de kosten voor een kabeltje dat niets doet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan