HDMI naar VGA

Status
Niet open voor verdere reacties.

GamerTom

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Hoi,

Als ik 3 beeldschermen wil. Dan gebruik ik op de GPU de DVI poorten (2x) en een HDMI poort. Maar mijn derde beeldscherm heeft geen HDMI. Kan ik dan doormiddel van 2 adapters (HDMI naar DVI en DVI naar VGA) toch nog met 3 beeldschermen mijn spullen doen?

Met zeer vriendelijke groet,

GamerTom

Eerst even uitzoeken of de kaart 3 schermen ondersteund, want ondanks dat er meer aansluitingen zijn wil dat niet altijd zeggen dat ook alle uitgangen tegelijk aktief kunnen zijn.

Verder. Een HDMI signaal is digitaal. Dit kun je gemakkelijk omzetten naar DVI. Echter voor het omzetten naar analoog zul je een aparte actieve converter moeten kopen. Kijk bijv. eens bij DX.com . Ik kan je niet uit eigen ervaring vertellen of de hele goedkope modellen echt werken. -> http://www.dx.com/s/hdmi+to+vga

Mijn advies: zet je DVI om naar HDMI en gebruik de juiste DVI poort die ook een analoog signaal uitzendt, in combinatie met een DVI --> VGA verloopje. Ik ga anders problemen voorzien omdat je eigenlijk een (dure) omvormer nodig gaat hebben dan.

kan ik wel gewoon hdmi naar dvi-i doen? dan koop ik wel gewoon een nieuw beeldscherm. of ik gebruik die van mijn vader.

Ja sorry, dat bedoel ik dus: HDMI naar DVI, en je DVI --> VGA

en ja, dat bedoel ik ook bij de vraag. ik heb HDMI dat zet ik om naar dvi, en DAT zet ik om naar vga. Kan dit? En ik kan ook nog wel het beeldscherm dat ik heb voor €5,- bij marktplaats kopen en die heeft wel gewoon dvi-d.

Nee, dat kan dus niet. Dat is je ook al uitgelegd: HDMI en DVI zijn digitale signalen, VGA is analoog.

Eén van je DVI aansluitingen is echter een DVI-I, welke wel analoog signaal mee zendt. Deze kan je dus wel omzetten van DVI naar VGA.

OOOOOO. Dus ik gebruik de hdmi voor digitaal en de andere dvi poort ook, maar die dvi-i poort gebruik ik voor VGA? en dan kan het wel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan