HDMI op moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

justnielzzz

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2013
Hallo leden,
Ik heb een nieuw beeldscherm aangeschaft en aangesloten op de HDMI opening op mijn moederbord, maar nu krijgt deze geen signaal, hoewel de kabel en het scherm prima zijn.
Nu heb ik zelf het idee dat deze poort moet worden geactiveerd, maar ik ben vrij nieuw op dit gebied, en zou niet weten hoe.

Het andere beeldscherm zit met een HDMI kabel op een "ATI ASUS R9 290 Series" aangesloten, en het desbetreffende moederbord is een "Gigabyte Technology Co., Ltd. H77N-WIFI"
Is het voor mij überhaupt wel mogelijk om een tweede scherm werkende te krijgen? of moet ik dan een ander type kabel gebruiken die in mijn videokaart past (maar 1 hdmi opening)
Mijn vraag: wie zou mij kunnen helpen met dit op te lossen?

mvg en bedankt voor de hulp,
Niels V. :)

Laatst bewerkt:
Je wilt met beide schermen tegelijkertijd kunnen werken? Druk dan eens op de toetscombinatie Windows+P en kies in het dan verschenen menu voor Uitbreiden of Dupliceren, net wat je wilt.

nee dat lijkt niet te werken.. Andere suggesties?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is de normale manier in Windows om dat te doen, dus als dat niet werkt is er iets anders aan de hand. Welke versie van Windows heb je? En ziet Windows dat 2e beeldscherm wel? Kun je niet beide schermen op de videokaart aansluiten?

Laatst bewerkt:
De HDMI-aansluiting op je moederbord is standaard uitgeschakeld wanneer je een losse videokaart hebt (zoals jij dus hebt). Al het beeld wordt dan uitgestuurd via de losse videokaart.

Nu is het met de huidige generatie computeronderdelen wel mogelijk om beide te gebruiken, maar dan moet je in de UEFI forceren dat er ook beeld uitgestuurd wordt via het moederbord. Hiervoor moet je ervoor zorgen dat de integrated graphics device op always enabled staat. Je kunt dan overigens enkel kiezen voor bureaublad uitbreiden, dus clonen e.d. zijn dan geen opties.

De HDMI-aansluiting op je moederbord is standaard uitgeschakeld wanneer je een losse videokaart hebt (zoals jij dus hebt). Al het beeld wordt dan uitgestuurd via de losse videokaart.

Nu is het met de huidige generatie computeronderdelen wel mogelijk om beide te gebruiken, maar dan moet je in de UEFI forceren dat er ook beeld uitgestuurd wordt via het moederbord. Hiervoor moet je ervoor zorgen dat de integrated graphics device op always enabled staat. Je kunt dan overigens enkel kiezen voor bureaublad uitbreiden, dus clonen e.d. zijn dan geen opties.

heeft dit nog andere nadelen behalve alleen maar kunnen uitbreiden? En zou je me e.v.t. uit kunnen leggen hoe dit moet via skype?

Kijk in de bios of bij Internal Graphics deze op auto staat, je kunt gewoon gebruik maken van de interne grafische onderdeel van de CPU en van de insteekkaart maar of dat dan ook geldt voor de HDMI uitgang kan ik niet vinden.
Je zou ook die uitgang (IGFX) als eerste kunnen zetten en kijken of dan die als hoofdscherm wordt genomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan