HDMI repeaters

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Berichten
227
Hallo allemaal,

Ik wil graag een 'ver verwijderde' TV van signaal voorzien vanuit mijn satelliet-decoder. Ik heb een 10m HDMI kabel tussen die twee en het werkt, maar het beeld valt vaak weg. Dus wil ik graag een HDMI repeater in deze verbinding opnemen.

Maar nu denk ik te begrijpen, dat het uitmaakt wat voor een repeater dat moet zijn. Degene die ik op het oog had (4K DeLock) was bedoeld voor PC aansluitingen naar TV, men kon mij bij DeLock niet zeggen of dat ook zou werken voor een decoder. Maakt dat inderdaad uit?

Ten tweede, als het zou werken, moet ik er dan voor zorgen dat de repeater dicht bij de TV wordt geplaatst of dicht bij de decoder? Veelal adviseert men dat laatste (het is geen versterker, maar een signaal-hersteller hoor ik dan).

De TV dicht bij de decoder werkt natuurlijk wel goed via een kort HDMI kabeltje.

Wie kan deze twee vragen beantwoorden en me evntueel een oplossing aanraden?

Alvast bedankt, Dirk
 
Dirk, ik heb er persoonlijk totaal geen verstand van, dus ik heb een half uurtje 'research' gedaan. Om te beginnen staat er iets onlogisch in je bericht.

quote: Ten tweede, als het zou werken, moet ik er dan voor zorgen dat de repeater dicht bij de TV wordt geplaatst of dicht bij de decoder? Veelal adviseert men dat laatste (het is geen versterker, maar een signaal-hersteller hoor ik dan).

Lees dit svp nog eens terug. Juist omdat geen versterker is, maar een hersteller, zou de logica moeten zijn dat het apparaat dichter bij de TV moet staan dan bij de decoder.

Ik heb 2 linkjes gevonden die dit bevestigen. Ik denk dat als je deze linkjes doorleest, 1 van je vragen beantwoord is.

Klik

Klik

Interessant is om in link 2 de posting van WimB door Marconist getorpedeerd te zien worden. Marconist 'lijkt' van de materie veel verstand te hebben en hetgeen Marconist schrijft wordt in de eerste link bevestigd.
 
Laatst bewerkt:
Klopt

Klopt gast0225! Ik bedoelde juist het tegenovergestelde te zeggen: dicht bij TV wordt aangeraden (het 'eerste'). Dank voor jouw antwoord en suggesties! Dirk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan