HDMI splitter ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Mijn nieuwe tv heeft 3 hdmi uitgangen maar ik heb er vier nog.
Nu zou ik een splitter willen gebruiken om mijn Chromecast en dvd-speler aan te sluiten.
Gaat dit met een kabel als op de foto ?Naamloos.jpg

Een hdmi splitter werkt prima.
Het plaatje wat je weergeeft is precies het omgekeerde van wat je zelf wilt.

Het omgekeerde begrijp ik niet. De stekker komt toch in de tv en de chrome cast en dvd aan de andere kant.
Switch is er een beetje over daar de dvd eigenlijk niet meer wordt gebruikt alleen uitzonderlijk eens.

Het ding wat jij laat zien geeft 2x keer hetzelfde beeld van een aangesloten apparaat (zoals een Chromecast). Dat is niet wat je hebben wilt.
Verder is je denkfout dat jouw TV - hdmi Ingangen heeft. Niet uit - Je wil er een signaal in stoppen! Ik zag trouwens dat de Action een HDMI splitter voor 5 euro verkoopt.

Nee, volgens mij niet..

Op alle kabels.be staat deze tekst:
Wanneer een HDMI splitter?
Allereerst even een misverstand uit de weg ruimen. Heeft u meerdere apparaten die u op één HDMI-ingang wil aansluiten? Bijvoorbeeld een DVD speler, een blu-rayspeler en een gameconsole die u om beurten op één tv wilt gebruiken? Dan heeft u geen HDMI splitter nodig, maar een HDMI schakelaar. Ook bij dit soorten vragen heeft Allekabels uiteraard een passende oplossing voor u. Wanneer u echter één beeld op meerdere beeldschermen wilt laten zien, dan zoekt u inderdaad een HDMI splitter.

En dan is deze het goedkoopst: http://www.allekabels.be/hdmi-schakelaar/1780/1416555/3-poorts-hdmi-schakelaar-met-3d.html
Schakelaar (switch) dus..Heb ik ook weer wat geleerd!

Laatst bewerkt:
Bedankt, ik zal dan toch een switch nodig hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan