HDMI switch aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

joice

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 dec 2013
Berichten
3
Omdat mijn televisie maar 1 HDMI-ingang heeft, heb ik zojuist een HDMI-switch gekocht met 5 uitgangen. Ik wil er de Ziggo decoder op aansluiten, een Google Chromecast en een Android TV Dongle. Op dit moment loopt er alleen een HDMI-kabel tussen mijn decoder en de televisie.

De HDMI Switch heeft 1 Output-port en 5 Input-porten. Hoe ga ik nu alle kabels aansluiten? Ik had al geprobeerd logisch na te denken, en de kabel die uit de televisie komt in de Output-port gedaan, maar klopt dat? Moet de Output-port de kabel naar de televisie bevatten en de input-porten kabels naar de apparaten die ik er op aan wil sluiten? Ik had nu namelijk dus de tv op de output en de decoder op een input-port, maar de televisie bleef zeggen Geen Signaal. Dus ik vermoedde dat ik iets fout had gedaan. Zijn alle HDMI-kabels hetzelfde, of moet ik nog speciale kabels hebben. Ik ben niet technisch genoeg om uit te zoeken wat :-(
Iemand van jullie vast wel! Dank alvast.
 
Dat heb je idd goed aangesluiten.

Output -> naar de tv.
Input -> alle externe apparaten (dvd, video, decoder, bla bla bla).

Er zit zeker verschil in de HDMI kabels. Je kunt wel nagaan dat kabels van 3 euro over het algemeen beroerdere kwaliteit doorgeven dan een kabel van 3 of 4 tientjes.
Had er toevallig laatst zelf last van bij mn ps3.
 
Dat heb je idd goed aangesluiten.

Output -> naar de tv.
Input -> alle externe apparaten (dvd, video, decoder, bla bla bla).

Er zit zeker verschil in de HDMI kabels. Je kunt wel nagaan dat kabels van 3 euro over het algemeen beroerdere kwaliteit doorgeven dan een kabel van 3 of 4 tientjes.
Had er toevallig laatst zelf last van bij mn ps3.

Dat dacht ik zelf ook, maar het werkte nog niet, dus of ik doe iets fout of die switch werkt niet goed, of nog iets anders?! Vanavond nog maar eens proberen, in elk geval vast bedankt voor je antwoord. En goedkoop is bij HDMI-kabels dus inderdaad duurkoop?
 
Dat klopt ;).

Maar een HDMI kabel rechtstreeks werkt wel?
Kijk eens op die HDMI switch, vaak zit daar een knop op dat je moet schakelen tussen de verschillende Input kanalen, misschien dat het daar mis gaat.

Ik hoor van je.
 
Nou ja, vandaag nog eens geprobeerd, volgens jouw input, en nu werkt alles, yay! Dank je wel voor je hulp, ik zal het topic sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan