HDMI tussen computer en pc werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leadbelly

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2014
Ik heb de tv middels HDMI aangesloten op de HDMI uitgang van de pc maar geen beeld. In de testfase aangesloten met 1 kabel zonder schakelaar en splitter en dat werkt prima. Echter met splitter (om monitor en tv beide aan te sluiten) en schakelaar (om bij de tv te schakelen tussen computer en HD recorder) komt beeld niet door. Geluid doet het wel. Aanvankelijk dacht ik dat het aan de schakelaar ligt daar de splitter op beide uitgangen een controleled heeft die brand als er verbinding met monitor/tv is maar het lijkt erop te wijzen dat het signaal in de splitter blijft hangen. Aansluitingen omwisselen (monitor en tv) helpt echter niet, in beide gevallen werkt de monitor wel maar tv niet. In de configuratie van de pc is slechts één monitor zichtbaar en dat zou volgens mij 2 moeten zijn. De gebruikte splitter is Maxtrack cs 17-2. De schakelaar is HDMI selector 02-1210. In dit apparaat zit geen versterking of andere electronica.

Als je computer -> schakelaar-> tv aansluit, dan werkt het aan en uitzetten wel?
alleen maar om te bevestigen dat het daar aan niet ligt.

Als de splitter het op beide uitgangen doet voor de monitor en niet voor de tv, dan zou ik twijfelen aan de splitter.
Kun je hem niet terug brengen en om een andere vragen?

Misschien moet je uiteindelijk zelfs een andere switch nemen.
Ik weet het niet, maar misschien maakt/ziet de switch nog verschil in monitor en tv. Zou raar zijn, maar toch.
Dus terug er mee zou ik zeggen.
Succes er mee

Laatst bewerkt:
Ik heb de splitter losgehaald en tv rechtstreeks op de schakelaar aangesloten. Dan krijg ik beeld. Hoewel de splitter ogenschijnlijk goed werkt (controlelampjes branden daar waar het moet) begint het er op te lijken dat de fout daar wel zit.

Wat heb je nu geleerd?
Brandende lampjes zijn geen garantie op beeld :d

Ik vraag me af of er fouten in de randapapratuur zitten. Dat lijkt wel zo maar kan het zijn dat als er 2 monitoren (de feitelijke pc monitor en de tv) op dezelfde HDMI uitgang van de pc zit het wel wil werken? Volgens mij wekt dan de monitor waar de driver op ingesteld is en doet niks met de tweede.
Het blijkt idd zo te zijn dat het aan het uitgangsignaal van de pc ligt. Als die 2 monitors moet voeden is er 1 die niks doet. Zowel de HDMI schakelaar als de splitter werken goed.

Laatst bewerkt:
Is een totaal andere splitter. Maar de splitter werkt goed. De fout zit ergens in de pc. Als ik camcorder ipv pc aansluit werkt alles wel zoals het moet.

Geen idee wat een HDMI outkaart is. De link werkt niet omdat mijn virusscanner er een virus in ziet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan