HDMI van laptop naar TV werkt ineens niet meer!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

michielkalkman

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2013
Help mij alsjeblieft want word gek ervan..
Ik heb maandenlang mijn laptop gewoon via een hdmi naar mijn tv verbonden en dit werkte altijd zonder dat ik iets hoefde te doen.
Ook op mijn andere tv werkte dit prima.
Nu ineens werkt het niet meer. Hij kan mijn tv gewoon niet meer vinden.
Ik heb zelfs de laptop helemaal opnieuw geinstalleerd en het werkt nog steeds niet.
Ik heb een acer aspire v3-571g.
En een samsung 3d tv.
Ik kan bij schermresolutie het tweede scherm ook niet vinden.
Zou mijn hdmi poort kapot zijn van mijn laptop? Dit vind ik vreemd aangezien het zo plotseling is.
ik heb hier overal gezocht en vanalles geprobeerd maar niks werkt. Drivers zijn uptodate.
Ik draai windows 8. En als ik met mijn muis naar rechts ga op mijn bureaublad en naar apparaten ga, dan geeft hij aan dat hij niks kan verzenden vanaf het bureaublad.
VGA kabel werkt wel. En de hdmi kabel werkt ook gewoon. Dit geprobeerd dmv ps3 aan te sluiten. Ook verschillende hdmi kabels eraan gehad en niks..
Wie kan mij helpen?

Hoi,

Heb je de nieuwste videokaart drivers geinstalleerd via de site van acer zelf?
Er staat wel in de tekst dat je drivers up to date zijn maar ik vraag het toch maar even.
Kan natuurlijk ook zijn dat er iets fout is gegaan met de installatie van de drivers.
Dus zou de drivers toch nog even verwijderen en opnieuw installeren. (Tenzij je dit natuurlijk al gedaan hebt)
Ik neem aan dat de laptop het op een andere tv het ook niet doet en dat je dit al getest hebt?

Misschien heb je nog garantie als het stuk mocht zijn en is dit nog een optie.

ja ik heb de hele laptop opnieuw geinstalleerd, dus lijkt mij dat ze dan up to date zijn.
zou je anders even kunnen vertellen welke ik moet hebben van de acer site? en hoe ik deze precies kan installeren.
Moet ik dan eerst de oude eraf gooien voordat ik ga downloaden?
En ja op de andere tv doet hij het ook niet. Heb het idee dat hij gewoon niks leest.
En heb nog wel garantie denk ik. Laptop is nog geen half jaar oud.

Als je de laptop opnieuw installeert ligt er natuurlijk wel aan hoe
Maar vanaf een recovery zou je de drivers wel moeten hebben en als je het vanaf een cd installeert zou dat het wel is anders kunnen gaan.
Je zou ook even kunnen kijken bij apparaat beheer of er geen gele uitroepteken staan. Als die er wel staan is het bijna zeker weten dat je drivers mist
Hoe dan ook, zou ik toch de videokaart drivers gaan downloaden en opnieuw installeren.
De oude drivers verwijderen als die al geïnstalleerd waren... Kan je gewoon via configuratiescherm doen
het is wel verstandig om de drivers daarvoor al gedownload te hebben.

ik kan je geen directe link geven naar de drivers want de link veranderd niet van de website als ik zoek op de drivers

http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers

dit even invullen bij product model "Aspire V3-571G"
kies het juiste besturing systeem
ik denk dat de nVidia drivers niet geïnstalleerd zijn en daarom de HDMI het niet doet...

Als je nog hulp nodig hebt help ik je zo wel weer even verder moet nu even weg

Laatst bewerkt:
nou die zijn wel geinstalleerd.. automatisch via recovery en ook nog handmatig geprobeerd voordat ik hem opnieuw installeerde.
Ik ga toch nog even die drivers downloaden kijken of het werkt.

heb het geprobeerd maar mijn versie is nieuwer als die op de site staat..
word er een beetje radeloos van..

Toch zou ik de nieuwere drivers dan even verwijderen. Het beste is gewoon even de videokaart drivers opnieuw te installeren om uit te sluiten dat het aan de drivers ligt.
Je hebt misschien wel een nieuwere versie videokaart drivers er op staan maar als daar iets fout mee gegaan is dan gaat ie het natuurlijk niet doen.
Dus verwijder de nieuwe drivers - download de drivers van de site en installeer die - updaten kan je altijd nog doen.
Voor de rest zou je natuurlijk ook gewoon kunnen gaan kijken naar je garantie en ze het bij Acer laten oplossen.
Het enige nadeel daaraan is dat je je laptop een paar dagen misschien wel weken kwijt bent.

Laatst bewerkt:
heb gewoon de fabrieksinstellingen zoals ze waren toen ik de laptop kocht.. en toen deed hij het wel, dus daar mag het niet aan liggen

Dit schiet niet echt op zo he... Je kan je wel steeds af vragen waarom waarom waarom... daar komen we niet verder mee.
Je had in deze tijd allang kunnen testen of dit het probleem op kon lossen. Het is niet zo dat er iets stuk gaat als je de drivers opnieuw installeert en je garantie vervalt er ook niet van.
Maar in plaats van dat stel je de vraag waarom en krijg ik terug dat je op de fabriek instellingen zit dus dat het moet werken.
Sorry dat ik zo krom uit de richting kom maar het is heel simpel en zo zou ik het ook doen als ik problemen had met een beeldscherm aansluiten.
Altijd eerst de videokaart drivers verwijderen en opnieuw installeren. Natuurlijk pas nadat ik andere kabels en monitoren heb geprobeerd. Maar dat heb je al gedaan.

1. download de drivers van de acer site intel en de nvidia drivers | je kan ze daarna altijd nog updaten
2. verwijder de oude/nieuwe drivers die nu op de computer aanwezig zijn van de videokaart via configuratiescherm of via apparaatbeheer.
3. installeer de driver die je in stap 1 hebt gedownload

Dit alles kost je hoogstens 20 min werk waarschijnlijk maar 10 min. Waarom die het eerst wel deed weet ik ook niet, dingen gaan wel is stuk en drivers raken wel is corrupt.
Het kost maar weinig moeite om even de drivers te installeren via de website en je hoeft er de deur niet voor uit!
Ik krijg een beetje het idee dat je al denkt dat ie stuk is... dan zou ik zeggen, zoek gewoon de bon op en handel het zo snel mogelijk af met Acer of het aankoop punt

Verder kan ik je ook niet helpen.

Prima ik ga dit morgen alsnog proberen met deze andere versie. Ik zal laten weten hoe dit afloopt. Alsnog bedankt

Ik heb het geprobeerd, maar hij accepteert hem niet. Zodra ik hem heb geinstalleerd start de laptop opnieuw op met foutmelding, en gaat hij automatisch systeemherstel uitvoeren. Ik kan dus geen oudere versie erop krijgen.
Erg vervelend. Heb je nog andere ideeen?
Ik heb ook de helpdesk van acer gemaild maar helaas nog geen reactie.
Ik denk dat ik straks maar ff ga bellen en anders de laptop maar op moet sturen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan