HDMI videokaart naar plasma TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

RemcoVK

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2015
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het bouwen van een geluidsstudio. De software die ik op mijn desktop pc gebruik is FL Studio, en nog wat andere losse software tooltjes. Verder browse ik veel op het internet om samples of stukjes muziek te verzamelen.

De bedoeling is dat ik mijn televisie ga ophangen aan de muur in mijn studio, om vervolgens daar mijn pc aan te koppelen. Dit vind ik handig werken om dat ik er wel van afstandje vanaf zit.

Mijn vraag is, welke videokaart past bij dit gebruik? Er moet per se een HDMI uitgang in zitten. Ook wil ik dat zo weinig mogelijk resolutie verloren gaat hierdoor.
Of is een VGA naar hdmi kabel hier al voldoende voor? Het gaat immers niet om zware games etc.

Mijn type televisie is deze: http://shop.panasonic.com/support-only/TC-P42X60.html
Mijn moederbord heeft een PCI aansluiting voor de videokaart, beb ik mij laten vertellen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! :thumb:

Heb je niet gewoon een PCI-e aansluiting op je moederbord? Zo ja, dan lijkt mij dat elke videokaart met een HDMI-aansluiting voldoet omdat je niet echt hoge eigen hebt aan de videokaart.

Daar ga ik wel vanuit. Het enige wat ik als leek zijnde eis, is dat ik geen slechte resolutie heb en geen zwarte balken. Ik wil mn tv scherm volledig gevuld hebben als het ware met mijn computerscherm.

De tv die jij hebt heeft niet eens een speciaal hoge resolutie, dus elke videokaart zal in staat zijn om de resolutie van je tv weer te geven (dus zonder zwarte balken)

Ja, die videokaart zou al voldoen, ook een erg goed punt om een passief gekoelde kaart te kiezen, die maken namelijk geen geluid en dat wil je toch het liefst als je zelf met audio bezig bent.

Ik zie trouwens nog iets in je beginpost: je vraagt daar of een simpele VGA naar HDMI kabel voldoende is. Dat is iets wat niet kan omdat VGA een analoog signaal verstuurd en HDMI een digitaal signaal is. Technisch is dat wel mogelijk, maar dan kom je bij dure omvormers uit. Wat wel kan: DVI naar HDMI, beiden zijn namelijk digitaal. Dus je kunt eventueel ook een DVI --> HDMI kabel proberen wanneer je nu al een DVI-aansluiting hebt op de pc. Je kunt dan alleen geen geluid naar de tv sturen, maar ik denk niet dat dat de bedoeling is?
(Heeft deze tv trouwens niet gewoon een VGA aansluiting? Dan kan je ook gewoon een VGA-kabel pakken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan