HDMI vs. HD-component

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gammort

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Hey allemaal,

Ik heb momenteel een 81cm tv op mijn xbox aangesloten met HD-component:
xb360compg.jpg

Maar ik vroeg me af of het beter is om HDMI te gebruiken of dat de beeldkwaliteit gelijk is, want ik hoorde dat het geen verschil maakt, en van anderen toch weer wel.

Alvast bedankt,

Gammort

Het maakt niet uit qua beeld, het enige voordeel van hdmi is dat het slechts één dunne kabel is en ook surround sound kan doorgeven.

Maakt inderdaad niet uit.
Ik heb nu mijn Wii op component en het is prima !!

Laatst bewerkt:
Het is wel lastig, je hebt tegenwoordig zoveel verschillende aansluitingen... Probeer maar eens een Surround reciever met meerdere videobronnen aan te sluiten (Zucht).

als de 81 cm tv fullhd is kun je wel beter een hdmi kabel ertussen hangen, aangezien component niet 1080P kan doorgeven, alleen 1080i.
is dta niet het geval (dus je hebt een hd-ready tv) dan voldoet dit prima :thumb:

als de 81 cm tv fullhd is kun je wel beter een hdmi kabel ertussen hangen, aangezien component niet 1080P kan doorgeven, alleen 1080i.
is dta niet het geval (dus je hebt een hd-ready tv) dan voldoet dit prima :thumb:

Hij is inderdaad hd-ready en niet fullhd, dus dan houd ik het maar op de component ;)

Goede keus, ik gebruik deze kabel op mijn Full HD tv en ontvang uitstekend 1080i. Ter vergelijk heb ik de PS3 met hdmi aangesloten, Burnout Paradise op beide consoles gespeeld en je ziet bijna geen verschil. Het enige is dat de Xbox helderder oogt op beeld dan de PS3

ja daar zijn al een hoop fanwars over geweest :P
maar als je het niet naast elkaar speelt merk je het niet op.
maargoed, een componentkabel voldoet dus prima!

ja daar zijn al een hoop fanwars over geweest :P
maar als je het niet naast elkaar speelt merk je het niet op.
maargoed, een componentkabel voldoet dus prima!

Ben zo blij dat ik in deze van mijn eigen bevindingen uit kan gaan ipv de mensen die heel veel meepraten met wat op Fora staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan