hdmi werkt niet..kaart kapot of iets anders???

Status
Niet open voor verdere reacties.

michelbeckers

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2008
hallo mensen,

ik heb een raar probleem, kon het nergens anders vinden, dus denk vraag het hier maar eens.

ik heb vorige week mijn pc opnieuw moeten installeren ivm een naar virus.
ik heb alles geinstalllen incl. de videokaart natuurlijk.

ik heb een hdmi kabel lopen vanaf de pc naar mn tv toe.
toen ik na de herinstallatie de hdmi kabel aansloot, veranderde het beeld op de pc.
ik zag alleen maar de achtergrond, maar zonder icoontjes, taakbalk of muis.
ook was de achtergrond vergroot. crtl+alt+del werkte ook niet.
ik kan in dat scherm helemaal niks.

maar als ik gewoon de hdmi kabel eruit trek, spring mijn scherm gewoon weer naar normaal
en zijn de incoontjes, muis en alles weer daar. het is alleen als de hdmi kabel erin doe.

is de hdmi aansluiting nu gewoon kapot? of kan het zijn dat er software matig nog wat geinstalleerd moet worden?

hebben jullie nog ideeen wat ik nog kan doen?

hieronder wat systeemgegevens

windows 7 x64
3 ghz
8400 dualcore
radeon 6850 cyclone

bedankt alvast voor jullie meedenken.

gr. Michel

Mogelijk wordt je scherm ge-extend? voer de HDMI kabel in en probeer eens "window key"+pijltje links, links , links ,links ,links / omhoog. Dit werkt overigens alleen in win7 (mogelijk ook latere vista, maar weet ik niet zeker).

Kijk ook even in je catalyst control center by desktop management

Mogelijk wordt je scherm ge-extend? voer de HDMI kabel in en probeer eens "window key"+pijltje links, links , links ,links ,links / omhoog. Dit werkt overigens alleen in win7 (mogelijk ook latere vista, maar weet ik niet zeker).

Kijk ook even in je catalyst control center by desktop management

wat bedoel je precies met ge extend? wat moet ik daarmee?

dat met die pijltjes probeer ik straks thuis ff

Volgens mij is het de windows + p toets in plaats van met de pijltjes.
Maar goed het lijkt erop dat je instellingen van je beeldscherm niet goed ingesteld staan
Probeer eerst maar of het met de windows + p toets lukt.. En anders hoor ik het wel.

ey super het heeft gewerkt met de windows key + p.

in eerste instantie gebeurde er niks, maar na een paar keer drukken en een secode of 5 sprong plots het normale
bureaublad terug. ik heb de resolutie wel nog moeten aanpassen, maar alles werkt weer super!

die met de pijltjestoetsen werkte overigens niet.

bedankt voor jullie hulp! ik ben weer happy :)

Goed dat het gelukt is. Er zijn twee dingen die dit kunnen veroorzaken, verkeerde desktop-settings en focus. Met de pijltjes oplossing kun je een configuratiescherm dwingen toch weer in focus te komen en zo de instellingen herstellen. Met windows-P kun je de clone settings weer afdwingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan