hdmi werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

janco1997

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2010
Berichten
244
Hallo,

Al op alles getest maar mijn hdmi op me tv werkt niet meer. Al zit er geen hdmi in geeft hij gewoon blauw scherm aan, doe ik mijn pc/laptop of blueray player erin komt er bovenin gewoon 1080i staan maar het beeld blijft groen? :(
Ik heb een JVC LT-26S60SU

Heeft het altijd goed gedaan zit altijd aan mijn pc en soms aan de laptop :(
Heeft ook maar 1 hdmi poort dus kan niet testen op andere hdmi poorten.

Dus weet iemand hier raad mee om dit te fixen?

Groetjes janco!
 
Misschien is de kabel kapot? Heb je de kabel al eens op een andere TV geprobeerd?
 
ja heb alle mogelijkheden al getest :p laptop via die kabel op andere tv werkt goed, laptop via die kabel op mijn tv groen beeld, bluray via andere kabel op bij tv groen beeld eigen pc groen beeld :(:(
 
Kijk even in het manual van de tv hoe je deze kunt resetten. HDMI is niet zoals USB en kun je dus niet hot aansluiten (vaak gaat dit toevallig goed, maar de poort kan ook van slag raken en zichzelf zelfs uitschakelen). Een HDMI kan in een status komen waarbij hij dan geen handshake meer doet dus geen apparaten maar accepteert.
 
Ik had een ander probleem met me hdmi op me tv... mijn probleem was dat me beeld helemaal ging trillen
Wou hem bijna wegbrengen voor een reparatie aan de hdmi poort.
Maar probeerde toen nog even het volgende...
Haal even de stroom van je tv voor een paar minuten dus echt stekker uit het stopcontact!
En probeer het daarna nog is.. in mijn geval heeft het geholpen
Ik hoop bij jou ook
 
Laatst bewerkt:
Stroom al geprobeerd op vele sites gelezen, maar geen nut. Mn stroom gaat er elke avond vanaf anders blijven er lampejs in me pc branden en is het zo licht op me kamer :p Met dat schakelblokje gaat dus ook mijn tv en ander apparatuur uit ;)

-Edit-
handleiding heb ik niet meer, tv gekregen van me oma.. Op internet staan alleen van die snelstart handleidingen, waar niks over resetten staat helaas :(
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand de combinatie op de afstandsbediening om de hard reset uit te voeren?
 
Klopt dat had ik ook gelezen, heb verder gezocht en er staan een aantal key combinaties maar een aantal kan ik niet proberen omdat ik niet de officiele afstandsbediening heb... Me oma had me een universele gegeven omat die oude een beetje kapot was :S
Helaas is de winkel waar die gekocht is sinds gister 2 weken op vakantie dus het zit allemaal lekker mee :S
 
Wil binnenkort een filmavondje houden, maar dat gaat zo niet lukken :S Weet niemand anders een idee? :"D
 
Hoi

Toch wil ik nog een keer aanraden dat je de stroom van je tv haalt en ook echt de stekker uit je stekkerblok trekt
ik denk namelijk dat de stroom er niet helemaal afgaat... en er toch spanning op blijft staan ook al zet je de schakelaar uit (ik kan het fout hebben) maar het is het proberen waard!
die hdmi kabel doet het op een andere tv plus laptop wel dus zit daar het probleem niet in

en dat probleem met het resetten via de afstandsbediening gaat lastig aangezien je dus geen originele afstandbediening hebt

is het beeld trouwens echt groen.. of word alles groen weergeven dus gewoon dat je windows kan zien maar alles is groen?

kan je nog wel in je tv menu komen bij je instellingen?
als dat zo is heb je daar geen reset functie.. bij mijn sharp zit daar ook een reset functie
 
Laatst bewerkt:
heb middagje stroom eraf gehad, en dan echt stekker eruit en nogsteeds greon beeld. Het is echt een groene plaat ;) Ik kan in me menu komen maar kan niet ressetten. Wat ik zelf ook raar want bij andere tvs kan ik dat ook!
 
Hartstikke bedankt voor alle reacties, heb bij de tv winkel gevraagt of ik die afstandsbediening mag lenen, dat mocht en het is helemaal gelukt alles doet het weer!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan