HDMI windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

cembos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 feb 2013
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist een HDMI kabel gekocht en aangesloten op mijn laptop met windows 8. Tijdens het opstarten zie ik keurig een beeld maar op het moment dat window zelf opstart verlies ik het signaal. Voor de grap de kabel aangesloten op een ouder beestje met Vista. Daarop is het aansluiten en gaan met die banaan!!

Kan iemand helpen met dit probleem?

Groeten,

Chris

Drivers van je videokaart installeren? Wellicht heeft het daarmee te maken. Probeer anders de FN toets met de F(weet niet welk nummer het bij jou is meestal 8 geloof ik). Heb je wel gewoon beeld op je laptop scherm zelf?

Laatst bewerkt:
wacht even hoor... beetje onduidelijk allemaal

Je hebt een hdmi kabel gekocht en aangesloten op je laptop.... en waar gaat het andere eind heen dan?

Als in windows bent kan je proberen de Windows knop + P in te drukken dan switch je je instellingen van je beeldscherm dus weergave op welke scherm enz.

Misschien moet je je 2e beeldscherm op het juiste hdmi kanaal zetten als het hier om een 2e tv beeldscherm gaat.

Hoi,

Bedankt voor de antwoorden. De kabel is aangesloten op de hdmi poort in mijn laptop en loopt naar een van de 3 in mijn tv. Zoals gezegd, bij de oude vista laptop krijg ik beeld op die manier en zie ik het hele opstartproces op de tv. Op de nieuwe laptop met windows 8 zie ik het "zwarte scherm" (met de F2 en F12 opties en de naam van het merk van de laptop) verschijnen op de tv. Op het moment dat windows 8 begint (dus vlak voor dat ik het begin scherm zie) verlies ik de verbinding.

Gr. C

Je kan ook gewoon als de laptop aanstaat de Hdmi kabel op je tv aansluiten en kijken wat er dan gebeurd als je de WINDOWS KNOP + P KNOP in drukt!
Maar ik krijg niet echt antwoord over die dingen die hier worden aangeraden.
Dus word het ook lastig om je de goeie richting op te sturen, als ik niet weet wat wel en niet werkt.
Ik denk toch dat je beeldscherm instellingen fout ingesteld zijn, of misschien een fout in de video drivers die geïnstalleerd zijn.
Kwam deze laptop officieel met Windows 8?
Als je de windows knop + p knop indrukt krijg je als het goed is een menu te zien waarop je kan instellen hoe je beeldscherm word weergeven
Dus bijvoorbeeld: klonen of uitbreiden of een scherm naar keuze.
Probeer het maar is en laat het maar weten wat er dan gebeurd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan