HD's in slaapstand belemmert snelheid windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

mraddicted

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2011
Berichten
31
Beste forumleden,


Ik draai mijn systeem op windows 7 en heb er 4 harde schijven en een DVD-brander inzitten.
Mijn systeem is pas uitgebouwd met de nieuwse en snelste hardware en draait enorm super snel.

Ik zit met het punt dat de harde schijf en brander in slaapstand springen (althans dat denk ik).
Bij het opstarten van bepaalde programma's, de prullenbak legen of de een van de harde schijven openen in de verkenner kan dit soms een halve minuut duren voordat de schijf gaat werken. Deze moet naar mijn idee uit de slaapstand komen en worden opgestart.

IS dit ergens uit te zetten zodat de schijven altijd draaien wanneer de PC aanstaat?


Gr. Johan
 
Kijk de Energiebesparings-opties na (ook de Geavanceerde instellingen ervan).
Daar hoort iets te staan van "Harde schijven uitschakelen na xxx minuten" (of zoiets). Zet dat dan af.

Tijs.
 
Kijk de Energiebesparings-opties na (ook de Geavanceerde instellingen ervan).
Daar hoort iets te staan van "Harde schijven uitschakelen na xxx minuten" (of zoiets). Zet dat dan af.

Tijs.



Bedankt voor je hulp.
Ik heb al eerder in de energiebesparing zitten rommelen en deze gezet op maximale prestaties.
Wel zie ik dat de harde schijven na 20 minuten in standby schieten. Deze heb ik verhoogd naar 5 uur.
Ik ben benieuwd of dit de oplossing is. Tijs bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan