HEAD file niet okee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb nog een vraagje, ik zag dat als je iets wilt zoeken in het daarvoor bestemde vakje, (heb search kunnen veranderen in zoeken) dat de letters lichtgroen zijn en dus kan je dat niet zien.

De file die op verantwoordelijk is, is de searfoum.php en heeft het volgende erin staan:

Code:
<input type="text" value="" name="s" id="s" />
<input type="submit" id="searchsubmit" value="Zoeken" />

er staat dus geen kleurcode in. Weet jij hoe ik dat voor elkaar kan krijgen dat de input van wat je wilt zoeken, de tekstkleur dus, gewoon zwart is?

Ik heb overal al in gekeken, in de serachform.phph dus, in style.css enz. maar kan het nergens vinden.

Voor de rest ben k dus zelf ook zeer tevreden!

Edit: link is tegenwoordig: Steunpunt Almere

Laatst bewerkt:
... overal al in gekeken, in de searchform.php dus, in style.css enz. maar kan het nergens vinden.
Ah, ik laat bij voorkeur het zoeken over aan anderen ;), Firebug voor Firefox in dit geval.

De search-vakjes kleur zit in een element met de bijzonder welluidende naam id="s", en die wordt vormgegeven in de main.css op regel 280 (zegt Firebug in één rechterklikje :)):
Code:
#s {
    color: white;
    width: 170px;
}
Daar kan je een mooi ander kleurtje in zetten, bv.:
Code:
#s {
    color: blue;
    width: 170px;
}
... of gewoon zwart.

Ad Edit:
Misschien ook nog even de link in je handtekening hier omzetten naar de nieuwe stek?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Ik heb Firebug maar ik weet niet hoe het werkt (zeg ik heel beschamend).
Ik kijk wel altijd naar de paginabron en zie dan ook het een en ander, maar ja.....dat ik uiteraard niet helemaal hetzelfde.

Die main.css bestaat niet, dus dat zal wel een andere naam hebben. Kan style.css zijn maar ook editor-style.css
Ik heb beide in de DirectAdmin staan.
Het vervelende is dat de regelnummers niet in de file staan aangegeven, dus ik ga even die hele files langs en dan kan ik het hopelijk vinden. Ik had daar namelijk al in gekeken en kon het niet vinden.

De file searchform, die ik eerder aangaf, heeft ook een id=s erin staan en daar heb ik ook search veranderd in zoeken. Dus kan ik dan niet daar dat color stukje bijzetten, vraag ik mij af?

edit: de kleur is echt heel licht groen en dus niet wit, ik weet niet hoe jij dat ziet?

Laatst bewerkt:
... heb Firebug maar weet niet hoe het werkt ...
Aha, maar is p**pie-makkelijk.

1. Je gaat op het element staan waar je alles van wilt weten, je geeft een rechtsklik, en vraagt Firebug op:

almere-firebug-rechtsklik.png

2. En een halve tel later zie je dit!
  3. In 't linkervenster waar ie zit in de html-stamboom (incl. eventueel aanwezig javascript), en rechts alle css (ook de cascade, incl. wat allemaal overgeërfd is, en wat door een volgend watervalletje overruled is; plus de vindplaats!).
Is dat niet wonderbaar?! :)

=======
Die main.css bestaat niet
Welles! :P

=======
Het vervelende is dat de regelnummers niet in de file staan aangegeven
Klopt. Dan kan je het css-bestand opvragen via je browser (in Firebug rechtsklikken op de naam van de main.css, en dan Openen in nieuw tabblad).
Vervolgens in Firefox de broncode opvragen.
Je weet dat het ding #s heet, dus dat kan je via het zoekvenstertje bij het bron-bekijken opvragen. En even later:

almere-css-bron.png

Zo heb je gauw wat aanknopingspunten waar je ongeveer in het stylesheet moet zijn.
Even een paar keer doen, en dan ben je er gauw gehaaid in. :)

=======
... search veranderd in zoeken. Dus kan ik dan niet daar dat color stukje bijzetten, vraag ik mij af?
Zou inderdaad eventueel ook kunnen met een inline style > maar dan moet dat op elke pagina gebeuren.

=======
edit: de kleur is echt heel licht groen en dus niet wit, ik weet niet hoe jij dat ziet?
Echt niet! :P
Ik dacht eerst ook dat het licht geelgroen was, maar Firebug liegt niet. Het blijkt gezichtsbedrog te zijn, waarschijnlijk door "instralen" van het het groen van de background. Met 3x uitvergroten zie je dit:

almere-s-kleur.png

Mooi wit is niet lelijk! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hahaha, inderdaad....mooi wit is niet lelijk.
Bedankt voor je uitleg. Ik had het wel een aantal keren uitgeprobeerd, maar ja, als ik niet weet waar ik het zoeken moet of waar ik naar moet kijken, dan is het moeilijk uitproberen. Dus heb ik veel aan je uitleg!
Die main.css zit dus verscholen achter een andere file, vandaar dat ik hem niet had gevonden. Moet nu nog even kijken waar hij is, zodat ik de kleur kan veranderen.
Ik zal een seintje geven wanneer ik het veranderd heb, en dan is de site wel klaar zo.

Edit: gelukt.
Nu weet ik ook waar ik NIET gezocht heb en dat is achter de lib. Ik keek in de style.css van het thema. In lib ben ik noit geweest, hahahaha.
Als ik het goed begrijp, dan kan ik daar ook de kleuren veranderen van bijv. donder grijs rondom de berichten en andere pagina's, zodat het wat meer kleur krijgt.

Ik ga gewoon eens uitproberen met een test gebeuren, want dan kan ik zien wat de resultaten zijn, of hoe het eruit gaat zien en zo. Hm.....dat is idd wel een idee!

Laatst bewerkt:
Hoi Femke,
(...) main.css
(...) Gelukt!
Prima-de-luxe. :)
=======
(...) Als ik het goed begrijp, dan kan ik daar ook de kleuren veranderen.
Ja, klopt. Maar bij nader inzien is het misschien toch niet zo handig om iets in de main.css te gaan veranderen.
Je kan je eigen aangepaste styles denk ik toch beter in de mystyle.css zetten.

• Waarom: er is kans dat bij een update van het thema de main.css wordt vervangen door een iets andere main.css.
  • Die zou dan jouw met noeste arbeid aangepaste main.css gaan overschrijven: weg alle moois. :confused:
  • Als je je aanpassingen in de mystyle.css zet, worden de styles van andere stylesheets overruled (= komt op hetzelfde neer), en bij een thema-update blijft de mystyle.css buiten schot. Dat is wel zo veilig.

=======
Ik ga gewoon eens uitproberen met een test gebeuren
Goed idee, is leuk spelen!
Heb ook wat zitten spelen (je kan de kleuren zo bont en blauw maken als je wilt):
Code:
.container, #top-nav li.current_page_item a, #top-nav li.current-menu-item a {
     background: #001E09;
     border-radius: 7px 7px 0px 0px;
     border: 1px solid #193917;
}

#accordion li {
     background-color: #21212F;
     border-radius: 7px;
     border: 1px solid #323246;
     margin-bottom: 5px;
}

#accordion li.first a {
     border: 0px none;
}

#top-nav li.current_page_item a {
     border-width: 1px 1px 0px;
}

.navigation a {
     border-radius: 5px 5px 5px 5px;
     border: 1px solid #454545;
}

.widget ul {
     border: 0px none;
}

.widget li {
     border-radius: 5px;
     border: 1px solid #323246;
     margin-bottom: 2px;
}

.textwidget {
     background: #00280C;
     border-radius: 5px;
     border: 1px dotted #193917;
     color: #D5D5E3;
     padding: 5px;
}

Is deze: almere-adapted.htm

... en nog 1001 andere mogelijkheden! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Zo hé, die is mooi!
Fijn dat je het hebt uitgeprobeerd, want nu heb ik een voorbeeld;) en weet ik hoe en wat ik aan kleuren kan doen.
(eigenlijk vind ik hem geweldig zo, wie weet hou ik hem wel zo, hahahahaha!!

Ik ga eerst eens zelf wat proberen, wel zo leuk.

En als ik dan iets heb gemaakt (of bijv. jouw voorbeeld zou willen, dan zet ik wat jij in code heb neergezet, in de mystyle.css begrijp ik. En verder nergens in.)

Laatst bewerkt:
Nog even een vraag over dezelfde website.\
Ik zou graag de linken die in pagina's staan, een anderekleur willen.
Ik heb gekeken in de mystyle.css maar daar staat niets van linken kleur in.
Hoe zet ik dat erin en met welke code? De kleur wordt in ieder geval #BC6030

Hoop op een reactie!

Klopt dat ie niet in de mystyle staat, want daarin staat alleen wat je er zelf bij gezet hebt.
De standaard grijze link-onderstrepingskleur zit in de main.css (zegt Firebug in 1 tel; klik rechts op een link er daar is ie. ;) ). Daar staat:
Code:
#content a, #footer a {
    ...
    border-bottom: 3px solid #D2D2D2;
}
Dat kan dan in de mystyle.css overruled worden door daaraan toe te voegen:
Code:
#content a, #footer a {
    border-bottom: 1px solid #BC6030;
}
1px in plaats van 3px lijkt me wel voldoende, anders wordt het zo'n zware balk onder de links.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Zie je, dat Firebug, ik kan er werkelijk niet mee omgaan. Ik heb het geprobeerd, maar ik zie het gewoon niet. Jij ziet het in 1 tel? Ik moet toch nog maar eens de dingen gaan leren,.

enne de naam footer, daar heb ik uiteraard niet naar gekeken, want bij mij is footer, onderaan de pagina. Ik zocht naar permalink of iets in die geest. Maar dat betekend het dus niet, begrijp ik.

Hartelijk dank weer voor je antwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan